بانک جهانی گزارش داد؛

پیش‌بینی کاهش ۲.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۲

بانک جهانی پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۲ تا ۲.۴ درصد کاهش پیدا کند.
کد خبر : ۱۲۹۶۷۲
روسیه

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از تاس، بانک جهانی در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود اعلام کرد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۲ تا ۲.۴ درصد و در سال ۲۰۲۳ تا ۱.۸ درصد کاهش خواهد یافت. طبق گفته کارشناسان بانک جهانی پیش‌بینی می‌شود که رشد در فدراسیون روسیه، بزرگ‌ترین اقتصاد این منطقه در سال ۲۰۲۲ تا ۲.۴ درصد کاهش یابد، در حالی که سیاست‌های اقتصاد کلان سفت و سخت‌تر می‌شوند و تقاضای داخلی کاهش می‌یابد و با کاهش قیمت کالاهای صنعتی تا ۱.۸ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد.



تخمین زده شد که تولید در اروپا و آسیای مرکزی (ECA) در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۸ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده بازگشت سریع‌تر از حد انتظار تقاضای داخلی در بیشتر سال است. بانک جهانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ پیوسته در منطقه یورو و قیمت‌های بالاتر کالاها، رشد صادرات و جریان‌های ورودی را افزایش داد و بهبود این منطقه را تقویت کرد. داده‌های دریافتی به تجدید نظرهای مثبت در برآوردهای رشد سال ۲۰۲۱ در حدود ۹۰ درصد اقتصادهای اروپا و آسیای مرکزی کمک کرد. با این حال، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که آخرین موج همه‌گیری، با محدودیت‌های جابه‌جایی داخلی شدیدتر و ممنوع شدن سفرهای بین‌المللی، مخرب خواهد بود.


سفارش‌های صادراتی جدید کاهش یافته که منعکس‌کننده کاهش نقطه ضعف‌های عرضه و تقاضای خارجی است. اعتماد مصرف‌کنندگان به دلیل افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹، افزایش تورم و عدم اطمینان سیاسی، کاهش یافته است. کارشناسان بانک جهانی گفتند: بسیاری از بانک‌های مرکزی منطقه به سرعت ​​سیاست‌های پولی خود را کنار گذاشته، چون افزایش قیمت‌ها تقریباً در تمام اقتصادهای هدف در منطقه، تورم را بالاتر از اهداف قرار داده است. پیش‌بینی اولیه برای این منطقه همچنان کاهشی است. ممکن است شیوع کووید-۱۹ ، به ویژه در اقتصادهایی با نرخ واکسیناسیون پایین افزایش پیدا کند. با توجه به پیوندهای تنگاتنگ مالی و تجاری جهانی و منطقه یورو، همه‌گیری طولانی مدت در جاهای دیگر می‌تواند برای اروپا و آسیای مرکزی پیامدهای منفی ایجاد کند. بانک جهانی افزود: صادرکنندگان انرژی منطقه در برابر نوسان‌های بزرگ در قیمت جهانی کالاها آسیب پذیر هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها