گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی ۲.۱ درصدی شاخص کل بورس در هفته سوم دی ماه

در سومین هفته از نخستین ماه زمستان، نماگر کل بورس بیش از ۲۸ هزار واحد کاهش یافت و در محدوده یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد متوقف شد.
کد خبر : ۱۲۹۷۲۲
بورس

به گزارش ایبِنا؛ بر این اساس در مجموع پنج روز فعالیت بازار سهام، شاخص کل بورس با کاهش ۲۸ هزار و ۸۳۰ واحدی معادل ۲.۱ درصد روبرو شد. این در حالی است که پیش از این در دومین هفته از زمستان سال جاری، نماگر کل بورس با کاهش ۳۴ هزار واحدی همراه شده بود.


بر اساس این گزارش؛ در نخستین روز هفته گذشته (شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۵۱ واحدی معادل ۰.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. در این میان نمادهای معاملاتی خودرو، وبملت، وبصادر و خساپا با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۶  میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۳۰ هزار و ۷۴۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰) نماگر با ریزش همراه شد. به گونه ای در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۶۸۰ واحدی معادل ۱.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، پارسان، فملی و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس در پایان این روز ۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۶۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰) بازهم شاخص با کاهش مواجه شد. به گونه ای که  شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۱۸۰ واحدی معادل ۰.۳۱ درصدی به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی پارس، فملی، فارس، وصندوق و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۳ هزار و ۳۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰) نماگر اما صعودی بود. بر این اساس در پایان روز سه شنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۹۲۸ واحدی معادل ۰.۱۴ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، خودرو، وبملت، شبندر و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته گذشته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰) نماگر اندکی منفی شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۲۰ واحدی معادل ۰.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی  تاپیکو، مبین، شپدیس، کویر و انرژی۳ با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس در ایستگاه پایانی هفته، ۴ میلیارد و ۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۲ هزار و ۹۹۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر