خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان ششم بهمن ماه

آخرین قیمت نفت و ارز و رمزارزها و طلا و سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۰۰۷۱
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی ، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت، نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و کاهش در وال استریت و افزایش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا و نوسان در بازار رمزارزها شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  •  قیمت نفت کاهش یافت


روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت، سرمایه‌گذاران پیش از جلسه به‌روزرسانی فدرال رزرو آمریکا سود خود را ثبت کردند، اگرچه نگرانی‌ها از کاهش عرضه در بحبوحه تنش‌ها در اوکراین و خاورمیانه ضرر را محدود کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۵:۳۵ صبح به وقت تهران با ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۸۸.۰۵ دلار در هر بشکه رسید که در جلسه قبل ۲.۲ درصد جهش داشت. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۱ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۸۵.۲۹ دلار در هر بشکه رسید که در روز قبل ۲.۸ درصد افزایش یافت. گفته می شود برخی اصلاحات آغاز شده زیرا سرمایه گذاران می خواستند موقعیت خود را قبل از جلسه فدرال رزرو تغییر دهند. اما به دلیل افزایش تنش‌ها بین روسیه و اوکراین و تهدید زیرساخت‌ها در امارات متحده عربی، کاهش محدود است. وی افزود که احتمالاً پس از جلسه به‌روزرسانی فدرال رزرو، قیمت نفت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. هفته گذشته قیمت نفت با نگرانی ها از کاهش عرضه به دلیل تنش های اوکراین و روسیه و نگرانی ها در یمن به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسید.


روز چهارشنبه منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، اعلام کردند که ذخایر نفت خام و محصولات تقطیری ایالات متحده کاهش یافت در حالی که ذخایر بنزین در هفته منتهی به ۲۱ ژانویه افزایش یافت و ذخایر نفت خام ۸۷۲ هزار بشکه کاهش یافت. در حوزه عرضه، وزارت انرژی ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که مبادله ۱۳.۴ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک نفت به هفت شرکت را در راستای تلاش بایدن برای کمک به کنترل قیمت نفت تصویب کرده است.



  •  ارزش سهام ها در بازار سهام آسیا نوسان یافتند


روز چهارشنبه پس از سقوط یک شبه سهام های ایالات متحده، معاملات سهام های بازار آسیا در یک جلسه پرنوسان دیگر با انتظار سرمایه گذاران برای بیانیه جلسه بعدی فدرال رزرو در ایالات متحده، نوسان داشتند. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۱۳ درصد افزایش یافت، در حالی که کامپوزیت شانگهای ۰.۱۴ درصد رشد کرد و شنژن پس از رشدهای قبلی ۰.۱۷ درصد کاهش یافت. سهام های فناوری چین پس از زیان روز قبل، اندکی بهبود یافتند، به طوری که تنسن  ۰.۶۹درصد افزایش یافت و جی دی ۱.۲۸ درصد افزایش یافت. شاخص فناوری هنگ سنگ، بعد از سودهای قبل و آخرین معاملات ۰.۷۴ درصد بالاتر بود. آخرین بار سهام های اورگراند ۱.۱۵ درصد افزایش یافت. نیک کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت در حالی که تاپیکس اندکی افزایش یافت.کاسپای در کره جنوبی، ۰.۱۸ درصد افزایش یافت. شاخص استریت تایمز سنگاپور ۰.۸۶ درصد افزایش یافت. روز چهارشنبه بازارهای استرالیا و هند تعطیل هستند.



  • وال استریت قرمزپوش شد


پیش از بیانیه نشست فدرال رزرو، سهام های ایالتی پس از جلسه پرنوسان روز دوشنبه سقوط کرد. روز سه شنبه میانگین صنعتی داوجونز با افت ۶۷.۷۷ واحدی یا ۰.۲ درصدی در ۳۴۲۹۷.۷۳ واحد بسته شد. اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۲ درصد کاهش به ۴۳۵۶.۴۵ رسید. کامپوزیت نزداک با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۳۵۳۹.۳۰ واحد رسید. 



  • بازار ارز و رمزارزها


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۵.۹۶۱ قرار داشت و به افزایش خود ادامه داد. در سایر ارزها، ین ژاپن با ۱۱۳.۸۵ دلار معامله شد، در حالی که دلار استرالیا ۰.۷۱۵۸ دلار بود که از میزان قبل تقویت شد.


در بازار رمزارزهای امروز صبح ساعت ۹:۱۷ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با افزایش ۲.۷۳ درصدی در ۳۷۹۵۶.۲۳ دلار و اتریوم با افزایش ۱.۹۹ درصدی در ۲۴۹۴.۶۱ دلار قرار گرفت.



  • قیمت جهانی طلا افزایش یافت


با نگرانی از تشدید سیاست های فدرال رزرو و پیش بینی رشد خطرات ژئوپلیتیکی: بن‌بست روسیه و اوکراین در آینده در وضعیتی پرتنش باقی خواهد ماند، ممکن است کره شمالی آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد. تحلیل گر ارشد گفت: مذاکرات هسته ای ایران به لحظه تعیین کننده نزدیک می شود. قیمت طلا نیز طی یک شب به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی به بالاترین حد بیش از دو ماه گذشته رسید و طلای نقطه‌ای به بالاترین حد خود از ۱۹ نوامبر به ۱۸۵۲.۶۵ دلار رسید. در صبح چهارشنبه، آخرین قیمت طلای نقدی ۱۸۴۶ دلار بود. قیمت طلا نیز طی یک شب با وجود تنش های ژئوپلیتیکی به بالاترین حد دو ماهه رسید و طلای اسپات به بالاترین میزان خود از ۱۹ نوامبر معادل ۱۸۵۲.۶۵ دلار رسید. در صبح چهارشنبه، آخرین قیمت طلای اسپات ۱۸۴۶ دلار بود. هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۹۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۸.۰۰ دلار رسید و پالادیوم با ۲.۳ درصد افزایش به ۲۱۹۸.۳۷ دلار رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر