گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش ۲۹ هزار واحدی شاخص در نخستین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۹ هزار و ۵۹۴ واحدی معادل ۲.۴۱ درصدی به یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۲۰ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۱۱۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات نخستین روز کاری هفته (شنبه نهم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۳۰۳ واحدی معادل ۲.۴۱ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۶۸۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۶۳۷۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۰۰۳ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۸۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۹۳۳۵ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۶۲۶ واحد افزایش به رقم ۹۵۸ هزار و ۲۶۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۲۸۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، پارس و پارسان با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگاز، پکرمان و ثاباد تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در نخستین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۶ هزار و ۵۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کروی (توسعه معادن روی ایران) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پترول، بموتو، شپدیس و کاذربود. همچنین نماد معاملاتی ثاباد (توریستی و رفاهی آبادگران ایران) با ۴.۲۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بکاب، کگاز، قنیشا و سصفها قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر