حمایت سازمان تجارت جهانی از چین در مناقشه تجاری با آمریکا

سازمان تجارت جهانی در مناقشه تجاری چین با آمریکا، از چین حمایت کرد.
کد خبر : ۱۳۰۱۵۱
اختلاف تجاری

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، سازمان تجارت جهانی تصمیمی را درباره اقدامات متقابل تعرفه‌ای چین علیه ایالات متحده صادر کرده است. این هفته سازمان تجارت جهانی (WTO) به چین اجازه داد تا با تعرفه ۶۴۵ میلیون دلار در سال واردات آمریکا به دلیل عدم رعایت قوانین تجارت بین‌الملل از سوی واشنگتن، مقابله به مثل کند.


این پرونده بخشی از یک مناقشه تجاری ده ساله بر سر تعرفه‌های ضد یارانه آمریکا بر کالاهای چینی است. این اختلاف به سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد، زمانی که پکن برای به چالش کشیدن تعرفه‌هایی که واشنگتن بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ روی ۲۲ محصول چینی از جمله کاغذ، پنل‌های خورشیدی و سیم فولادی وضع کرده بود، به سازمان تجارت جهانی درخواست داد.


پکن در ابتدا از این نهاد تجاری خواسته بود تا حق اعمال تعرفه بر ۲.۴ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را به آن اعطا کند، اما بعداً آن را به ۷۸۸.۷۵ میلیون دلار کاهش داد.


روز پنجشنبه گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: چین از آمریکا می‌خواهد که از بهانه دست بردارد و فوراً برای اصلاح اشتباهات خود در تحقیقات بازرگانی تجاری علیه چین اقدام کند.


در ماه نوامبر ۲۰۱۹، یک داور سازمان تجارت جهانی به پکن اجازه داد تا حداکثر تعرفه را ۳.۵۸ میلیارد دلار برای واردات آمریکا تعیین کند. ایالات متحده بر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ اعمال کرده که بیشتر آنها هنوز پابرجا هستند.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها