گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس ۲۵ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵ هزار و ۵۸۰ واحدی معادل ۲.۰۳ درصدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۷۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۱۶۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۱۲ واحدی معادل ۲.۰۳ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۴۴ واحدی، عدد ۳۲۷ هزار و ۷۵۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۴۴ واحدی به رقم ۲۰۵ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۲۲۰۰ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۴۳۵ واحد افزایش به رقم ۹۸۱ هزار و ۷۶۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۶۹۷۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۰ هزار و ۳۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، فارس، فولاد، فملی و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی غکورش، غبشهر و اخابر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۳ هزار و ۳۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کچاد(معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با ۷.۱۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شتران، لپارس، وکار و شپنا بود. همچنین نماد معاملاتی غکورش(صنعت غذایی کورش) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سیمرغ، غبشهر، غشصفا و خلنت قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر