گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۲۴۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۴۸ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۵۵۵ واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۰۳ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۷۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۲۴۹ واحد افزایش  را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۴۸ واحد افزایش به رقم ۹۹۸ هزار و ۹۲۶  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۶۷۸۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۲ هزار و ۷۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۱۲.۹۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای وبملت، خموتور، حفارس و فجر بود. همچنین نماد معاملاتی سیلام(سیمان‌ ایلام‌) با ۷.۳۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کفرا، تکشا و خوساز قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر