بر اساس تصمیم اوپک پلاس:

از سرگیری تولید نفت روسیه تا ۹۰ درصد میزان قبل از همه گیری

معاون نخست وزیر روسیه گفت: تصمیم اوپک پلاس روسیه را قادر به از سرگیری تولید نفت تا ۹۰ درصد میزان قبل از همه گیری می سازد.
کد خبر : ۱۳۰۳۰۷
اوپک پلاس

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از تاس، نمایندگان اوپک پلاس تصمیم گرفتند به افزایش تولید نفت خام به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس ادامه دهند.  الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه ای گفت: تصمیم نمایندگان اوپک پلاس در اوایل روز چهارشنبه در مورد افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس، روسیه را قادر می سازد تا تولید خود را تا ۹۰ درصد از سطح قبل از همه گیری از سر بگیرد. این کنفرانس تصمیم گرفت تولید نفت را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد. این بدان معناست که روسیه در ماه مارس می تواند مجدداً تولید را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد که امکان بازیابی سطح کاهش یافته را می دهد. روسیه در ماه می ۲۰۲۰ تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش داد و با توجه به تصمیمی که گرفته شد، تا اوایل ماه مارس افزایش ۱.۸ میلیون بشکه در روز را پیش بینی خواهیم کرد.


وی افزود: اوپک پلاس و روسیه پایبندی به توافق کاهش تولید نفت ادامه می دهند. وی گفت: همانطور که اشاره شد، در ماه دسامبر، میزان پایبندی به توافق ۱۲۲ درصد بود. معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: تطبیق ماهانه روسیه نزدیک به ۱۰۰ درصد است و ماه دسامبر نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوم فوریه، وزرای اوپک پلاس تصمیم گرفتند به افزایش تولید نفت خام به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس ادامه دهند. کشورهای عضو اوپک پلاس از ماه آگوست ۲۰۲۱ تولید خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده اند، اگرچه به خاطر عدم اطمینان از بازار نفت، آنها هر ماه این برنامه را از طریق کنفرانس های ویدئویی تایید می کنند.


بر اساس این برنامه زمانی، آنها باید تولید نفت خام را ۳.۳۵۹ میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه ۲۰۲۲ و ۲.۹۵۹ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه کاهش دهند. بر اساس برنامه تولید ماه مارس، روسیه و عربستان سعودی قادر خواهند بود هر کدام ۱۰.۳۳۱ میلیون بشکه در روز در این ماه تولید کنند. ممکن است مجموع تولید کشورهای اوپک پلاس در ماه مارس به ۴۱.۲۹۴ میلیون بشکه در روز برسد.



ترجمه: میرمعصومی




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر