16 بهمن 1400 - 14:38
معاون سازمان مالیاتی خبر داد؛

ارسال اطلاعات ۱۰۰۷ معامله‌گر ارزی به سازمان مالیاتی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از ارسال اطلاعات ۱۰۰۷ معامله‌گر ارزی توسط بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.
کد خبر : ۱۳۰۳۴۹
محمد مسیحی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در نشست خبری اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده تحقق پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال رکورد این موضوع را بزنیم.


مسیحی در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره اینکه رئیس کل بانک مرکزی گفته است هدایت اعتبارات به سمت تولید نیاز به همکاری سازمان امور مالیاتی و اتصال سامانه‌های مالیاتی به سامانه‌های بانکی وجود دارد، توضیح داد: هرگونه تسهیلات پرداختی بانک‌ها هم اکنون به طور سیستمی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل با استعلام سیستمی از سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود


وی با بیان اینکه اگر نیاز به ارتقاء سیستم باشد، آمادگی کامل داریم، گفت: موضوع اصلی، پرداخت تسهیلات به تولید است و همکاری سازمان امور مالیاتی در فرع این موضوع قرار می‌گیرد.


مسیحی درباره آخرین وضعیت دریافت مالیات از معامله‌گران ارز عنوان کرد: تاکنون بانک مرکزی اطلاعات اولیه ۱۰۰۷ مودی را به سازمان امور مالیاتی ارسال نموده است که برخی از افراد اصلا پرونده مالیاتی نداشتند و قرار شد برای این افراد پرونده تشکیل شود.
این مسئول ادامه داد: ارقام بزرگی در این حوزه وجود داشته است که در آینده درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.


وی درباره آخرین وضعیت اتصال کارتخوان‌ها به سامانه مالیاتی هم عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه پوز درخواست اتصال به پرونده مالیاتی داشته‌اند، علاوه بر این دو میلیون و ۱۵۰ هزار درخواست برای غیرفعال شدن پوز داشته‌ایم. همچنین ۱۴۴ هزار مودی که اصلاً پرونده مالیاتی نداشتند شناسایی شده‌اند.


مسیحی درباره مالیات بر خودروهای لوکس هم بیان کرد: تاکنون مالیات خودرو برای ۲۷۲ هزار نفر محاسبه شده که معادل ۵۷۰ هزار خودرو است، این افراد تا پایان بهمن مکلف به پرداخت مالیات خود هستند.


وی افزود: همچنین تاکنون اطلاعات مربوط به ۱۲ هزار واحد مسکونی و باغ ویلای لوکس به سازمان امور مالیاتی ارسال شده که البته می‌تواند رقم بیشتری باشد.
 


معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: پیش‌نویس دستورالعمل سوت‌زنی با عنوان مبارزه با فرار مالیاتی آماده شده که تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر