18 بهمن 1400 - 23:10

الگوی صندوق توسعه ملی از اعطای تسهیلات به سرمایه گذاری تغییر می‌کند

رییس هیأت عامل گفت: سرمایه‌های موجود صندوق توسعه ملی باید هر ساله دست کم بیست درصد افزایش یابد تا در دهه‌های آینده پشتیبان فرزندان ایران، بدون اتکا به نفت و گاز باشد.
کد خبر : ۱۳۰۴۳۱
صندوق توسعه ملی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر مهدی غضنفری در نشست تودیع و معارفه مدیر مالی صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه این صندوق با بانک، صندوق ضمانت صادرات و سایر نهادهای مالی و یا امداد مالی متفاوت است گفت: برای این نقش‌های سنتی نهادهای مستقل و توانایی در کشور وجود دارد و اینها وظیفه‌ ذاتی یک صندوق ثروت ملی نیست، هر چند چنین مأموریت‌هایی از سر فشار و یا به اشتباه بر عهده صندوق توسعه ملی گذاشته شده است، اما این صندوق  باید به تدریج به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کرده و نهایتا به صورت 50-30-20 دربیاید. یعنی حداکثر 20درصد از منابعش به صورت تثبیتی برای بودجه و 30درصد از منابع به صورت توسعه ای و 50درصد از منابعش صیانتی باشد و برای سرمایهگذاری استفاده شود.


رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در ادامه‌ این آیین، ضمن اشاره به برگزاری همایش علمی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد افزود: برگزاری همایش علمی "صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی" در اسفند ماه محلی برای تبیین مأموریت جدید صندوق توسعه ملی است و این صندوق باید به جایگاه حقیقی خود بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگردد.


 غضنفری در ادامه گفت: سرمایه این صندوق متعلق به نسل‌های آینده است و حوزه‌ مالی صندوق توسعه ملی نیز باید بر اساس این رویکرد شکل بگیرد.


در پایان این نشست رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، از خدمات داوود قرشی، در طول دوران مسئولیت مدیریت مالی صندوق تقدیر و تشکر بعمل آورد و سعید ترکمانی به عنوان مدیر مالی صندوق معرفی شد.


شایان ذکر است سعید ترکمانی پیش از این به عنوان سرپرست مدیریت امور مالی صندوق ضمانت صادرات ایران مشغول به فعالیت بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر