20 بهمن 1400 - 16:19
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت:

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک و کره خاورمیانه با مشارکت بانک کشاورزی

با مشارکت ۲۱۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی،بزرگترین کارخانه تولید شیرخشک و کره خاورمیانه در شهرستان پیشوا افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.
کد خبر : ۱۳۰۵۱۳
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی ، این واحد تولیدی در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجرو با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی،منصوری استاندار تهران، روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی و شماری دیگر از مسئولان کشوری و استانی در شهرستان پیشوا افتتاح شد.


بر اساس این گزارش، واحد تولیدی«شمه شیر» با سرمایه‌گذاری ۳۶۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار و ۷۶۰ مترمربع احداث شده است که ۱۳۵۰ میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات بانک کشاورزی تأمین و پرداخت شده و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای هزینه های جاری این طرح مصوب شده است.


این گزارش می‌افزاید، با راه اندازی این واحد تولیدی که ظرفیت دریافت روزانه هزار و ۲۰۰ تن و سالانه ۴۰۰ هزار تن شیرخام را دارد زنجیره تأمین و جذب ۳۸ هزار تن مواد خام کشاورزی و بیش از ۷۰ مزرعه و دامداری فراهم می‌شود.


شایان ذکر است،کارخانه شمه شیر سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک پرچرب، ۲۶ هزار تن شیرخشک کم‌چرب، ۷ هزار و ۵۰۰ تن کره پاستوریزه، ۸ هزار و ۱۰۰ تن خامه، ۳ هزار تن شیر تغلیظ شده و ۷۰۰ تن پودر آب پنیر تولید می‌کند و  با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر فراهم شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر