22 بهمن 1400 - 10:35
در هفته سوم بهمن رقم خورد؛

تداوم روند کاهشی قیمت فلز زرد

هفته سوم بهمن ماه با توجه به کاهش نرخ ارز شاهد پایین آمدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز بودیم به نحوی که سکه طرح جدید از ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.
کد خبر : ۱۳۰۵۲۶
طلا و سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در نخستین روز از هفته سوم بهمن ماه، شاهد ورود سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی‎ بودیم. ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در حالی شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم که کارشناسان کاهش نرخ ارز را در این زمینه بی‌تاثیر نمی‌دانند. در این روز نرخ انس جهانی، به ۱۸۰۹ دلار رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار, عیار ۱ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان به فروش رسید. 


یکشنبه ۱۷ بهمن نیز حباب سکه تا حد بسیاری کاهش یافت و قیمت هر سکه طرح قدیم را به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید را به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رساند. در این روز هر انس طلا در بازارهای جهانی به قیمت ۱۸۰۹ دلار عرضه شد و نیم سکه ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان فروخته شد. 


سومین روز هفته اما با اندکی افزایش قیمت آغاز شد. انس جهانی به ۱۸۱۱ دلار رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته شد.  هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان به فروش رسید. 


روند کاهشی قیمت ها در بازار فلز زرد دوباره از سر گرفته شد و روز ۱۹‌ام بهمن نیز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم به نحوی که سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان و سکه‌های گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان هزار تومان عرضه شد. از سوی دیگر با افزایش ۸ دلاری قیمت انس جهانی روبرو بودیم به نحوی که هر انس طلا با قیمت ۱۸۱۹ دلار به فروش رسید. هر مثقال طلا نیز به قیمت ۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان و هرگرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بود. 


انس جهانی در روز چهارشنبه هفته سوم بهمن ماه، به ۱۸۲۸ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته شد. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان به فروش رسید.


در اخرین روز هفته نیز قیمت طلا در ایران در مقایسه با پنج شنبه گذشته، برخلاف بازارهای جهانی، کاهش داشت. انس جهانی طلا با ۱۶ دلار افزایش نسبت به هفته قبل، به ۱۸۳۶ دلار رسید اما همچنان شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم. به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان فروخته شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر