پیش بینی افزایش تورم ایالات متحده

طبق نظرسنجی ها، تورم ایالات متحده تا سال ۲۰۲۳ از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو فراتر خواهد رفت.
کد خبر : ۱۳۰۵۷۶
تورم

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از بلومبرگ، بر اساس آخرین نظرسنجی ماهانه بلومبرگ از پیش بینی کننده ها، پیش بینی می شود که تورم امسال بسیار بالاتر از نرخ هدف فدرال رزرو باشد و کاهش آن به سمت هدف ۲ درصدی طی مدت زمان بیشتری طول بکشد. بر اساس میانگین نظر ۷۶ اقتصاددانی که ۴ تا ۱۰ فوریه مورد بررسی قرار گرفت، شاخص قیمت مصرف کننده در سال جاری به طور متوسط ​​۵ درصد بوده که نسبت به پیش بینی ۴.۶ درصدی ماه قبل افزایش یافته است.


این نظرسنجی قبل از آخرین گزارش شاخص دولت انجام شد، که نشان داد تورم در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در چهار دهه اخیر است. شاخص مخارج مصرف شخصی، که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، احتمالاً در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۴.۲ درصد خواهد بود که از پیش بینی ۳.۸ درصدی ماه گذشته بیشتر است. اقتصاددانان گفتند که هر دو معیار در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ​​بیش از ۲ درصد خواهند بود.



تورم که با بیشترین سرعت در ۴۰ سال گذشته پیش می رود و مهم ترین نگرانی سیاست گذاران فدرال رزرو است که برای مهار آن تحت فشار هستند. آنها آماده هستند تا در ماه مارس افزایش نرخ بهره را آغاز کنند. افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه گذشته گسترده بود و نشان داد که فشارهای قیمتی فراتر از کالاهای مرتبط با همه‌گیری مانند خودرو تا خدماتی مانند بیمه درمانی و اجاره ها گسترش یافته است. اقتصاددانان بلومبرگ، روز پنجشنبه در یادداشتی گفتند: ما انتظار داریم تورم قبل ازبهبود، بیشتر شود و در گزارش ماه آینده به اوج خود در حدود ۷.۸ درصد برسد.


احتمالاً رشد اقتصادی ایالات متحده در شروع سال ضربه بزرگی خورده است. انتظارها برای تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول به نصف کاهش یافت و به ۱.۵ درصد سالانه رسید، پس از آن که اقتصاددانان تأثیر کامل اومیکرون و تورم بیش از حد انتظار را ارزیابی کردند. برآوردهای رشد برای سه ماهه دوم کمی افزایش و برای سه ماهه سوم کاهش یافت. بخش عمده ای از ضعف سه ماهه اول را می توان به مخارج مصرف کننده نسبت داد که اکنون انتظار می رود با نرخ ۱.۸ درصد در مقایسه با ۲.۵ درصد در نظرسنجی ژانویه افزایش یابد.




ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر