24 بهمن 1400 - 14:37
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در دومین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، به یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۵۹۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۸۳  واحدی، به رقم ۳۱۴ هزار و ۸۷۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۴۲۳ واحدی، عدد ۳۲۴ هزار و ۸۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۹۲ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۰۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۹۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۶۹ واحد کاهش به رقم ۹۷۲ هزار و ۹۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۲۵۲۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.  



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، نوری، فملی، خودرو و ومعادن با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وسکرمان و کویر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس  ۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۸ هزار و ۱۹۴ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شپاکسا، غنوش، حفاری و کحافظ بود. همچنین نماد معاملاتی ونفت(سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ نفت‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، ختراک، فمراد و غپاک قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر