کاهش ارزش سهام بانک کردیت سوییس در بازار

هیچ کورسوی امیدی برای سرمایه‌گذاران کردیت سوییس در بازار سهام وجود ندارد.
کد خبر : ۱۳۰۶۲۸
کردیت سوییس

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از رویترز، دومین بانک بزرگ سوئیس اعلام کرد که می تواند با وجود روحیه مراقبت و کارآفرینی مشتریان ثروتمندش، به آنها خدمتی ارزشمند ارائه کند، در حالی که ارزش سهام آن در بازار طی یک سال نزدیک به یک سوم کاهش یافته و حدود ۱۰ میلیارد فرانک سوئیس معادل ۱۱  میلیارد دلار ارزش آن از دست رفته است.


سرمایه‌گذاران خسته کردیت سوییس پس از یک رشته رسوایی که میلیاردها دلار از ارزش بازار آن را از بین برده و به مدیریت فشار وارد کرده، از انتظار طولانی برای بازگشت سهام این بانک به بازار واهمه دارند. با توجه به چشم انداز افزایش نرخ بهره، سایر بانک‌های بزرگ اروپایی، تقریباً ۵۰ درصد ارزش بازار سهام های خود را در همان دوره افزایش داده‌ اند.


استفان ساورشل، سرمایه گذار اوراق قرضه یونیون اینوست منت، در مورد این بانک که در سال ۱۸۵۶ تاسیس شده، گفت کردیت سوییس فهرست بلندبالایی از رسوایی ها و مشکلات را در کارنامه اش دارد. وی افزود: ما همیشه فکر می‌کردیم که روند مدیریت بهبود می‌یابد و بلافاصله ضربه بعدی وارد می شد. زمانی که کردیت سوئیس وضعیت بدتر از حد انتظار را گزارش کرد، اوضاع این هفته بهتر نشد، زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سه ماهه و هشدار دورنمای تیره و تار سال ۲۰۲۲، زمانی بود که اعلام شد درآمدها تحت تأثیر هزینه های بازسازی و پرداخت خواهد بود.


پس از یک سالی که این بانک متحمل زیان ۱.۶ میلیارد فرانک در نتیجه از دست دادن ۱۰ میلیارد دلار از وجوه مالی زنجیره تامین مرتبط با شرکت مالی ورشکسته بریتانیایی گرین‌سیل و زیان ۵.۵ میلیارد دلاری از صندوق سرمایه گذاری آرکگو شد، چشم‌انداز سهام خود را بیش از قبل از بین برد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر