27 بهمن 1400 - 16:11
نماینده سابق مجلس:

عزم راسخ دولت به انسجام نیاز دارد

نماینده سابق مجلس گفت: نباید به درآمدهای محقق نشده، دل بست مگر آنکه عزم راسخ دولت با عزم منسجم او همراه شود.
کد خبر : ۱۳۰۶۸۰
یوسفیان ملا

عزت الله یوسفیان ملا؛ نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر اصلاحات اقتصادی بر آینده کشور تصریح کرد: مشکلاتی از گذشته وجود دارد که حل نشده باقی مانده است، در این رابطه می‌توان به بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد که باید برطرف شود و تمام کارشناسان نگران لاینحل باقی ماندن آن هستند زیرا ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای یک خانواده در طول ماه رقمی بسیار کم ارزش است، ولی این رقم را باید در ۷۰ میلیون برای ۱۲ ماه ضرب کرد که مبلغ بسیار بزرگی می‌شود، بطوریکه هر ماه خزانه را تکان می‌دهد. به این معنا که زمان پرداخت یارانه در خزانه کشور زلزله می‌آید زیرا این عدد چندین هزار میلیارد است.


یوسفیان ملا در ادامه گفت: مسئله هدفمندی باید ساماندهی شود، اما هنوز این مسئله حل نشده، بحث بنزین را به میان کشیده‌اند که ایجاد توهم و شک و تردید کرده یا موضوع مالیات را به میان آورده اند و اتفاقاتی که در نتیجه اجرایی شدن آن روی خواهد داد را برشمرده اند و این در حالی است که دولت نباید منتظر درآمدهایی که ایجاد کرده، باقی بماند زیرا درآمدهای ایجاد شده مانند فروش نفت یا مالیات های مستقلی مانند ارزش افزوده که چند سال فعال است، باز با اعتراضات و مشکلاتی همراه است.


وی در این خصوص تاکید کرد: دولت نباید به چنین درآمدهایی دل ببندد زیرا تحقق آن مشکل به وجود می آورد. دولت بر درآمدهایی که حتمی است مانند مالیات مستقیم، ارزش افزوده، فروش نفت، فروش میعانات گازمایع، فروش اموال دولتی تاکید کند. متاسفانه به شکلی که دولت برای انجام این کار خیز برداشته، نتیجه آن هنوز مشخص نیست. کنار گذاردن تمام این موارد متاسفانه نشان از نبود امید به آینده دارد مگر آنکه عزم راسخ دولت با عزم منسجمی همراه شود.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها