گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی بورس در هفته پایانی بهمن ماه

فعالان بازار سرمایه در آخرین هفته از بهمن ماه، نظاره گر تداوم روند کاهشی شاخص کل بورس بودند.
کد خبر : ۱۳۰۷۰۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی چهار روز فعالیت بورس در هفته ای که گذشت نشان می دهد در این مدت، شاخص کل بورس با افت ۱۷۴۹ واحدی مواجه شده و در نهایت بازدهی منفی ۰.۱۳ درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که در دو هفته قبل تر نیز، نماگر کل بورس در مجموع با ریزش حدود ۸۸ هزار واحدی روبرو شده بود.


حال بر این اساس در اولین روز کاری هفته ای که گذشت (شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۸ واحدی، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، وبملت، نوری، خودرو و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین  معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۷ هزار و ۱۰۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، به یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. به گونه ای که  نمادهای معاملاتی میدکو، نوری، فملی، خودرو و ومعادن با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان این روز، معامله‌گران بورس  ۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۸ هزار و ۱۹۴ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰) روند شاخص تغییر کرد؛ به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۳۶۱  واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، نوری و وپاسار با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۴ هزار و ۱۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰) نماگر دوباره با افت مواجه شد. بر این اساس، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۵ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، شپنا، شبندر و وتجارت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در این روز، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۰ هزار و ۴۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُر تراکنش بورس


در چهار روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، ایران خودرو (خودرو)،‌ پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)،  سپید ماکیان (سپید)، سایپا (خساپا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر