13 اسفند 1400 - 13:32
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

حرکت کاهشی دلار در کانال ۲۴ هزار تومان

بررسی روند هفتگی بازار ارز در نیمه اول اسفندماه نشان می‌دهد در پنج روز فعالیت رسمی صرافی‌های سطح کشور، شاخص ارزی با تعدیل همراه بوده است.
کد خبر : ۱۳۱۰۳۱
دلار یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در این میان فضای کلی بازار ارز نیز با کاهش نسبی تقاضا و افزایش عرضه از سوی بازارساز و همچنین عرضه ارزهای خانگی همراه شد که نتیجه آن عدم افزایش بهای ارز و میل به کاهش قیمت ها بود. هرچند اخبار مثبت از مذاکرات احیای برجام نیز بر کاهش انتظارات تورمی اثر مثبت داشت که مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار ارز شد.


حال بر اساس این گزارش؛ در نخستین روز هفته (شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۴۳۲  تومان رسید و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، به رقم ۲۴۶۷۷  تومان رسید.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز با کاهش نسبت به روز شنبه، به رقم ۲۴۴۱۰ تومان و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، با افت نسبت به روز قبل، به رقم ۲۴۶۵۶ تومان رسید.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز با افزایش نسبت به روز یکشنبه، به رقم ۲۴۴۴۰ تومان و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، با رشد نسبت به روز قبل، به رقم ۲۴۶۸۶ تومان رسید.


در چهارمین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز با کاهش نسبت به روز دوشنبه، به رقم ۲۴۳۶۲ تومان و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، با افت نسبت به روز قبل، به رقم ۲۴۶۰۷ تومان رسید.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز با کاهش نسبت به روز سه شنبه، به رقم ۲۴۳۵۷ تومان و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، با افت نسبت به روز قبل، به رقم ۲۴۶۰۱ تومان رسید.


در مجموع پنج روز فعالیت بازار ارز، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا به مردم در صرافی های بانکی و مجاز، با کاهش ۷۶ تومانی همراه شد. همچنین بهای دلار آمریکا در پایان هفته نسبت به شروع فصل زمستان، ۲۸۰۰ تومان عقب نشینی داشته است که بیان گر کاهش تقاضا و افزایش عرضه در بازار ارز می باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها