14 اسفند 1400 - 13:06
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۶۲۷ واحدی معادل ۱.۳۸ درصد، به یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۱۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۰۵۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد رشد شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳۴۷ واحدی، به رقم ۳۲۰ هزار و ۳۱۹  واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۱۶۴۱ واحدی، عدد ۳۳۵ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۲۷ واحدی به رقم ۲۱۰ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۴۴۵۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۶ هزار و ۴۴۲  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۲۱۶ واحد افزایش  به رقم ۹۹۵ هزار و ۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۹۷۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۷۷ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شستا، شپدیس و وغدیر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تیپیکو، شیران، تنوین و غبشهر تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۳۹ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۵ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فاسمین(کالسیمین‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شپدیس، کماسه، فرآور  و فایرا بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۶.۳۳  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حفارس، تیپیکو، بشهاب و ثامان قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها