17 اسفند 1400 - 14:45
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس ۶۲۰۰ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۲۶۴ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۱۵۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۴ واحدی، به رقم ۳۲۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۱۶۷ واحدی، عدد ۳۴۰ هزار و ۳۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۴۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۵۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۷۴۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۷ هزار و ۱۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، وبملت، خودرو و فارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن، کاوه و فملی  تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۱۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبشهر(صنعتی‌ بهشهر) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاهن، کاوه، حپترو و ختراک بود. همچنین نماد معاملاتی سصفها(سیمان‌اصفهان‌) با ۴.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوس، چکاوه، تنوین و دیران قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر