23 اسفند 1400 - 16:07
مدیرعامل بانک ملی ایران:

همه اهداف بانک ملی در سال جدید تحقق می‌یابد

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیش روی بانک، تکمیل سبد خدمات مالی و ارائه محصولات جدید و نوین با هدف تامین نیازهای مالی بنگاه‌های اقتصادی و افزایش رضایت مشتریان در راستای خلق تعالی ارزش است.
کد خبر : ۱۳۱۲۸۸
محمدرضا فرزین

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، فرزین در همایش بررسی عملکرد جشنواره تلاش ملی و تبیین سیاست های سال آینده این بانک که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و مدیران ارشد این بانک برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو ضمن قدردانی از کارکنان بانک ملی ایران در جهت اجرا و دستیابی به اهداف طرح تلاش ملی گفت: تحقق اهداف طرح تلاش ملی برآیند تلاش، هم افزایی و همکاری گسترده تمامی کارکنان صف و ستاد در بانک است.

سودآوری مهم‌ترین سیاست مالی بانک در سال جدید
وی در ادامه کاهش زیان عملیاتی، افزایش سهم بازار در محصولات و خدمات، تمرکز بر کنترل هزینه ها و مدیریت مصارف را از ضروریات بانک در سال جدید خواند و خاطرنشان کرد: افزایش سود آوری مهم‌ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.

فرزین در ادامه بهبود ساختار مالی بانک را با استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی ها الزامی خواند و تاکید کرد: گشایش ضمانت نامه ها، جذب منابع ارزان قیمت، کاهش هزینه های جاری و نیز افزایش خدمات غیرحضوری با راه اندازی فین تک و لند تک ها از جمله اقداماتی است که به طور پیوسته در دستور کار ماست و این موارد را در سال آینده نیز به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

خروج از بنگاه‌داری، راهبرد اصلی بانک ملی ایران
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اهمیت توجه مسئولان واحدها به مقوله سود و زیان، توجه همکاران به فروش اموال مازاد و تملیکی، افزایش درآمدهای غیر مشاع، گشایش ضمانت نامه های ارزی و ریالی و کاهش میزان مطالبات معوق به عنوان عواملی مهم در این راستا را خواستار شد.

وی توسعه خدمات غیر حضوری، ایجاد بانکداری جامع و شرکتی، کاهش زیان دهی، رشد سپرده ها و کنترل مصارف را از جمله دستاوردهای این بانک خواند و اظهار کرد: بررسی عملکرد طرح تلاش ملی نشان می دهد در بسیاری از شاخص ها، اهداف بانک محقق شده و اهداف سایر بخش ها نیز به سرعت در حال تحقق است.

پیاده‌سازی بانکداری جامع در راستای رضایت‌مندی عموم مردم
وی همچنین از اجرا و پیاده سازی بانکداری جامع و شرکتی برای تحقق اهداف بانک ملی ایران خبر داد و با بیان این که همه باید موانع تولید را شناسایی کنیم و در رفع آنها بکوشیم، اظهار کرد: ما می کوشیم تا به جای بنگاهداری، به خلق بنگاه کمک کنیم.

او اعتماد مردم به بانک ملی ایران را سرمایه اصلی این بانک خواند و با تاکید بر این که همه موفقیت های موسسه مالی بزرگ مدیون حمایت های عموم مردم است، اظهار کرد: بانک ملی ایران در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» موفقیت های بزرگی کسب کرد و در سال آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت.

حوزه ارزی نقطه قوت بانک ملی ایران
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که حوزه ارزی نقطه قوت بانک ملی ایران است، یادآور شد: بانک ملی ایران به دلیل زیرساخت ها و شبکه بسیار خوب خارجی و تعدد شعب ارزی داخل کشور می تواند به تکمیل زنجیره ارزش در بخش ارزی کشور کمک کند.

وی افزود: وجود شعب در نقاط مختلف کشور، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت است و باید از این فرصت در راستای  ارتقای عملکرد بانک و رضایت عموم مردم بهره‌برداری کرد.

ارتقای نظام اعتبارسنجی در بانک ملی ایران
فرزین ادامه داد: اعتبار سنجی مهمترین وظیفه یک بانک در پایش بهینه منابع است، بنابراین در راستای تقویت اعتبار سنجی در بانک ملی ایران در سال آینده اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که خدمات بانک باید به تمامی اقشار و اصناف ارائه شود، گفت: پرداخت تسهیلات خرد باید به سمت نئوبانک و غیر حضوری هدایت شود و عموم مردم باید جایگاه ویژه ای در محصولات و خدمات طراحی شده بانک داشته باشند.

وی با اشاره به  اهمیت تعالی سرمایه انسانی در بانک ملی ایران گفت: باید اجازه داده شود تا همه در بانک این احساس را داشته باشند که می توانند بر اساس شایستگی های حرفه ای شان ارتقا یابند.

بانک کارگشایی، کارگشاتر می‌شود
فرزین با تاکید بر لزوم توسعه خدمات بانک کارگشایی، گفت: بانک ملی ایران وظیفه مهمی در تامین مالی طبقات پایین جامعه دارد و ضروری است با تغییر ساختار در بانک کارگشایی، این نقش حمایتی توسعه پیدا کند.

وی ماهیت بانک ملی ایران را خدمت رسانی به عموم مردم اعلام کرد و با بیان این که ارائه برخی خدمات بدون توجه به سوددهی آنها جزو وظایف ذاتی این بانک است، ادامه داد: حتی لازم است با هدف تسهیل دسترسی همه مشتریان خرد و کلان، اختیارات ادارات امور شعب استان ها با نظارت کامل، افزایش یابد.

منابع ارزان قیمت، نیاز اساسی بانک
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به این که بانک در تلاش است با کنترل هزینه ها، صرفه جویی و اولویت بندی آنها وضعیت سودآوری را ارتقا بخشد، گفت: از ۳ ماه پیش تاکنون روز به روز محصولات و خدمات مالی بانک با خلاقیت، نوآوری و پویایی کامل تر شده و اکنون بانک می تواند سطح گسترده ای از خدمات حضوری و غیرحضوری خود را به مشتریان ارائه دهد.

حسن مونسان افزود: بانک ملی ایران در این مدت با برنامه ریزی های صورت گرفته و اجرای طرح تلاش ملی در مسیر تحقق سیاست ها و راهبردهای دولت، گام های مهمی برداشته و در این زمینه با ارائه خدمات متنوع و معرفی محصولات نوین و روزآمد به مشتریان خود در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» اقدامات، تحولات و دستاوردهای مهمی به دست آورده است.

وی با تاکید بر این که بانک، یک بنگاه اقتصادی است و باید به سود و زیان خود به صورت ویژه توجه کند، ادامه داد: تصمیم گیری های ما باید به گونه ای باشد که همزمان با حفظ منافع بانک، نیازهای مشتریان نیز پاسخ داده شود.

توجه به برنامه‌ریزی، راه دستیابی به موفقیت پایدار
سرپرست معاونت برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران نیز در ادامه این همایش با بیان این که برنامه ریزی برای هر سازمان واجب و ضروری است، گفت: خوشبختانه برنامه در بانک ملی ایران جایگاه ویژه ای دارد و راهبردهای مدونی برای حرکت مطلوب و تاثیرگذار بانک برای سال آینده طراحی شده است.

محمد شیریجیان به تدوین شاخص های استراتژیک برای واحدهای مختلف بانک در سال آینده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نقشه راه همه واحدهای بانک در سال آینده مشخص است و همه باید با کار گروهی و هم افزایی به سمت دستیابی به آن اهداف حرکت کنیم.

شیریجیان خروج از زیان دهی، ترکیب بهینه منابع و افزایش سهم بازار را از اولویت های بانک در سال اینده دانست و گفت: با کاهش هزینه های بانک، امکان خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان فراهم می‌شود.

وی همچنین توسعه فعالیت های ارزی، خزانه داری و نقدینگی، واگذاری املاک مازاد و تملیکی، واگذاری سهام و افزایش بازدهی سرمایه گذاری، توسعه محصولات و خدمات، فناوری اطلاعات، افزایش بهره وری و توسعه منابع انسانی را از دیگر اولویت های مهم بانک در سال آینده برشمرد.

گفتنی است، در این مراسم از واحدهای برتر در طرح تلاش ملی تقدیر شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر