29 اسفند 1400 - 10:15
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی تعداد تراکنش‌های شبکه کارتی نسبت به سال گذشته

مدیر اداره نظام های پرداخت گفت: طی چند روز گذشته، رکورد تراکنش های بانکی در شبکه کارتی نسبت به سال گذشته شکسته شد که این امر از افزایش ۲۰ درصدی تعداد تراکنش ها نسبت به سال گذشته حکایت دارد.
کد خبر : ۱۳۱۴۱۳
داوود محمد بیگی

به گزارش ایبِنا، داود محمدبیگی با بیان اینکه در روز پنجشنبه مورخ ۲۶ اسفند ماه سال جاری، حدود ۲۵۰ میلیون تراکنش کارتی انجام شد، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۶۸ درصد، یعنی رقمی در حدود ۱۶۸ میلیون تراکنش، به خرید خرد مردم تعلق داشت که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.


محمدبیگی یادآور شد: معمولاً‌ در حوزه پراکندگی گسترش خدمات خرید مردم، آمارها باتوجه به شاخص‌های گوناگون خرده فروشی در کسب و کارهای مختلف ارزیابی و بررسی می‌شود. از طرفی تراکنش های خرد یکی از شاخص های ارزشمند توسعه کسب وکار تلقی می‌شود که به نوعی نشان‌دهنده اقبال مردم به خدمات بانکی غیرحضوری است.

مقام مسئول بانک مرکزی در پایان افزود: امیدواریم در ایام نوروز، باتوجه به استقبالی که مردم خواهند داشت، در حوزه گردشگری نیز افزایش تراکنش داشته باشیم. چراکه خدمات بانکی و پرداخت بستری است که به واسطه آن حوزه‌های مختلف کسب وکارها و به خصوص حوزه گردشگری تسهیل می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر