07 فروردين 1401 - 13:59
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۷۳۰ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، به یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۴۹۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۱۲۷واحدی، به رقم ۳۴۴ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۰۳۶ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۵۸۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۹۳ واحدی به رقم ۲۲۰ هزار و ۵۰۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۸۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۶۳۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۰۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۴۰۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فخوز، شتران، وغدیر و فملی  با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی غدشت، خاهن، جم و فسبزوار تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۴ میلیارد و ۸۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۸ هزار و ۱۷۳  نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ختور(رادیاتور ایران‌) با ۵.۸۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفار، غدام، تکشا و خفنر بود. همچنین نماد معاملاتی غدشت(دشت‌ مرغاب‌) با ۲۴.۹۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثامان، فسازان، حفارس و لپارس قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر