09 فروردين 1401 - 11:17

هند برای نفت روسیه به روپیه پول نمی‌دهد

هند برای خرید نفت روسیه یا صادرکنندگان دیگر به روپیه پول پرداخت نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۳۱۵۳۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از ایسنا، رامسوار تِلی، وزیر مشاور در امور نفت و گاز هند به پارلمان این کشور اعلام کرد در حال حاضر بخش دولتی نفت نه توافقی دارد نه چنین پیشنهادی را از سوی روسیه یا کشور دیگری برای خرید نفت به روپیه هند در دست بررسی دارد.


پیش‌تر گزارشهایی منتشر شده بود که هند در حال بررسی راه‌هایی برای ایجاد مکانیزم تجارت روپیه-روبل با روسیه شامل خرید نفت است.


از زمان اعمال تحریمهای غربی علیه روسیه به تلافی حمله نظامی به اوکراین، تجارت روسیه با دلار آمریکا محدود شده است و گزارشهای منتشره حاکی از آن است که خریدارانی شامل چین و هند که همچنان نفت روسیه را دریافت می کنند، ممکن است بعضی از مبادلاتشان را به ارزهای ملی این کشورها یعنی یوان یا روپیه انجام دهند.


تمایل آشکار از سوی هر دو کشور هند و روسیه برای عمیق کردن روابط انرژی وجود داشته است اما این کشورها نخست باید راه‌هایی را برای ادامه تجارت نفت بدون استفاده از سیستم بانکی سوئیفت و چگونگی دریافت ضمانتهای بانکی و بیمه برای محموله‌ها پیدا کنند.


یک مقام هندی اوایل ماه میلادی جاری به هندوستان تایمز گفته بود: هند در حال بررسی حفظ تجارت با روسیه از طریق سیستمهای پرداخت جایگزین با استفاده از یک حساب در یک بانک است. به گفته تحلیلگران، چنین اقدامی دشوار خواهد بود زیرا نه روبل روسیه نه روپیه هند در تجارت بین المللی به طور گسترده استفاده نمی شوند.


بر اساس گزارش اویل پرایس، هند که از رای دادن به محکومیت حمله نظامی روسیه به اوکراین در سازمان ملل متحد خودداری کرده است، در هفته‌های اخیر از محموله های نفت نقدی روسیه که به تخفیف بالایی عرضه می شوند، بهره مند شده است. آمار شرکت کپلر نشان می دهد صادرات نفت روسیه به هند از ابتدای مارس و همزمان با اجتناب معامله‌گران اروپا از خرید نفت روسیه، افزایش پیدا کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها