14 فروردين 1401 - 13:40
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت بیش از ۲۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۹۸۵۹ واحدی معادل ۲.۰۸ درصد، به یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۶۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۱۵ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۶۰۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۳۳۵ واحدی، به رقم ۳۵۹  هزار و ۱۵۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۸۰۸ واحدی، عدد ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۴۳ واحدی به رقم ۲۳۲ هزار و ۲۹۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۹۷۲۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۰۲۱ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۳۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۱۱۱۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، جم و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تیپیکو، ونوین، حفارس و حتاید تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۳۲ هزار و ۵۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شیراز(پتروشیمی‌شیراز ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سکرما، شکلر، فپنتا و لخزر بود. همچنین نماد معاملاتی حفارس (حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) با ۴.۳۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کماسه، خلنت، دروز و پدرخش قرار گرفتند.





برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها