15 فروردين 1401 - 13:02
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند مثبت شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۸۶۸ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۵۶ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۹۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۶۲۵
بورس تحلیل

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۸۷ واحدی، به رقم ۳۶۰ هزار و ۸۴۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۵۶۳ واحدی، عدد ۳۷۳ هزار و ۲۶۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۵۱ واحدی به رقم ۲۳۲ هزار و ۶۳۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۲۲۹۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۴۴۸  واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۴۸  هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۷۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، شبندر، شتران و رمپنا با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، نوری، شستا و کگل تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس 15 میلیارد و 266 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 746 هزار و 655 نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و 972 میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولساپا(لیزینگ رایان‌ سایپا) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وساپا، پارسیان، تملت و سهرمز بود. همچنین نماد معاملاتی سصفها(سیمان‌اصفهان‌ ) با 4.73 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قمرو ، وتوس ، غدشت و حفاری قرار گرفتند.




شروع سبز بورس در سال جدید


سهامداران بازار سرمایه در نخستین روزهای کاری سال جدید، نظاره گر روند صعودی شاخص و ثبت بازدهی مثبت بودند. به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی فعالیت بورس در پنج روز کاری ابتدایی سال ۱۴۰۱ نشان می دهد در این مدت نماگر کل بورس با رشد حدود ۶۵ هزار واحدی همراه بوده و با رسیدن به جایگاه یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۰۶ واحدی، توانسته است با ثبت بازدهی ۴.۷۴ درصدی، به کانال بالاتر راه یابد. این در حالی است که شاخص کل پیش از این در اوایل پاییز سال گذشته در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار داشت.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر