16 فروردين 1401 - 12:54
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس به یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۳۳  واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، به یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۹۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۶۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۴۶ واحدی، به رقم ۳۶۱ هزار و ۴۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۵۶۲ واحدی، عدد ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۹۷ واحدی به رقم ۲۳۴ هزار و ۲۳۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۵۰۴۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۱۱ واحد افزایش  به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۰۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۹۴  واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، اخابر، رمپنا، همراه و فخوز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، شستا، فولاد و وبملت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۳۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تملت(تامین سرمایه بانک ملت) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولساپا، سخاش، خکار و وآذر بود. همچنین نماد معاملاتی خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۶۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختراک، سصفها، ولغدر و وتوس قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر