21 فروردين 1401 - 14:26
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۵۳۲۷ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۷۴ واحدی به ۲۰ هزار و ۶۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۷۶۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۷۶۵ واحدی، به رقم ۳۶۲ هزار و ۱۳۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۵۴۲۵ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۳۸۱ واحدی به رقم ۲۳۹ هزار و ۱۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۰۳۴۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۰۹۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵۸۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۴۵ هزار و ۲۰۳ واحد را به نمایش گذاشت.




بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وامید، خودرو، وبملت و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کنور، خگستر ، شپنا و شنفت تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۲  میلیارد و ۴۳۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۱  هزار و ۶۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۵۷ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کماسه(تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خپویش، وساپا، دامین و خبهمن بود. همچنین نماد معاملاتی سغرب(سیمان‌غرب‌ ) با ۴.۱۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فلامی، سصفها ، خگستر و وبیمه  قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر