23 فروردين 1401 - 14:15
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش ۳۳۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۳۵۲۲ واحدی معادل ۲.۲۷ درصد، به یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲۵۹  واحدی به ۱۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۸۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین  روز کاری هفته (سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۲۳۵ واحدی، به رقم ۳۵۵ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۶۷۴۵ واحدی، عدد ۳۸۰ هزار و ۲۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۲۰۳ واحدی به رقم ۲۳۶ هزار و ۹۹۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۶۹۹۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۲۳۵۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۲۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۳۴۰۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.




بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس و ومعادن با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، مبین، وامید و لوتوس تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۰ هزار و ۹۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کطبس(ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای خپویش، ملت، خاذین و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی فاسمین(کالسیمین‌ ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کاوه، سخوز، فایرا و ذوب قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر