26 فروردين 1401 - 19:15
گزارش هفتگی ایبِنا از بازار سهام؛

نخستین افت هفتگی بورس در سال ۱۴۰۱ رقم خورد

فعالان بازار سهام در سومین هفته از نخستین ماه سال، شاهد افت نسبی شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بودند.
کد خبر : ۱۳۱۸۸۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ افت شاخص کل بورس در هفته گذشته در حالی به ثبت رسید که در دو هفته ابتدایی سال جدید، روند شاخص کل بورس با افزایش به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی و ثبت بازدهی های مثبت ۴.۷۴ و ۲.۲۱ درصدی همراه شده بود. اما در سومین هفته فروردین ماه، نماگر کل بورس با افت بیش از ۹ هزار واحدی مواجه شد و بازدهی منفی ۰.۶۵ را به ثبت رساند.


تغییرات شاخص کل بورس در دومین هفته سال


بررسی ها نشان می دهد در اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۵۰۹۵ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، به یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۸۴ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی خودرو، فملی، وبملت، شتران و فولاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۹  میلیارد و ۴۹۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۸ هزار و ۳۶۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص با رشد همراه شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۵۳۲۷ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی فولاد، وامید، خودرو، وبملت و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۱۲  میلیارد و ۴۳۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۱  هزار و ۶۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۵۷ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته  (دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار به روند مثبت ادامه داد و با افزایش ۵۴۷۷ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، به یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. در این روز نیز نمادهای معاملاتی شپدیس، اخابر، وغدیر، همراه و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر،  معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۵۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۶۷ هزار و ۸۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱) روند صعودی شاخص متوقف شد. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۳۵۲۲ واحدی معادل ۲.۲۷ درصد، به یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۷۰ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، فارس و ومعادن با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۹۰ هزار و ۹۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار به روند مثبت بازگشت و با افزایش ۸۱۰۰ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، فملی، شتران و فارس با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۲ هزار و ۶۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر