02 ارديبهشت 1401 - 16:14
گزارش هفتگی ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازگشت شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد

فعالان بازار سهام در هفته پایانی فروردین ماه، نظاره‌گر روند صعودی شاخص کل و رسیدن به کانال بالاتر بودند.
کد خبر : ۱۳۲۰۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ شاخص کل بورس در شرایطی به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت که پیش از این در شهریورماه سال گذشته در این محدوده قرار داشت. 


تغییرات نماگر کل بورس در پنج رو فعالیت بازار سرمایه در روزهای پایانی از اولین ماه سال نشان از رشد بیش از ۵۸ هزار واحدی و ثبت بازدهی مثبت ۴ درصدی دارد. در مجموع، با پایان فعالیت بازار سهام در فروردین ماه، شاخص کل بورس در دو هفته ابتدایی این ماه، بازدهی های مثبت ۴.۷۴ و ۲.۲۱ درصدی و سپس بازدهی منفی ۰.۶۵ درصد و در نهایت بازدهی مثبت  ۴ درصدی را در کارنامه یک ماهه خود به ثبت رساند.


تغییرات شاخص کل بورس در هفته پایانی فروردین ۱۴۰۱


بررسی ها نشان می دهد در اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۵۳۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، به یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، پارسان، شتران و رمپنا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان این روز، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۸ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۸۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار بازهم با افزایش همراه شد و با رشد ۷۴۰۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۴۷۵  هزار و ۵۲ واحد رسید. در این میان،  نمادهای معاملاتی فارس، نوری، وغدیر، تاپیکو و همراه با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۵۲ هزار و ۳ نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۲۴۹  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۶۶۵۴ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد، به یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی شستا، پارسان، تاپیکو، فارس و نوری با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۴۶ هزار و ۲۳۳  نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱) سهامداران شاهد تداوم روند صعودی شاخص بورس بودند. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۲۲۳ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۶ واحد رسید. همچنین نمادهای معاملاتی فارس، شپنا، شبندر، شتران و وپارس با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) شاخص پس از چند روز روند مثبت، بالاخره منفی شد. بر این اساس، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۱۸ واحدی معادل ۰.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۸۷ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی پارسان، شبندر، نوری، شستا و فخوز با بیش‌ترین کاهش ، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۳ هزار و ۵۴۲ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر