06 ارديبهشت 1401 - 13:40
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵۵۲۶ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۱۴۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۸۱۰ واحدی، به رقم ۳۷۳ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴۷۹۶ واحدی، عدد ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۸۵ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۹۰۴۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۱۳۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۱۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۹۳ هزار و ۷۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، شپنا، شستا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی جم، شپدیس، وبانک و خاهن تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۳۶ هزار و ۶ نوبت معامله و به ارزش ۶۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثبهساز(بهساز کاشانه تهران) با ۱۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شوینده، البرز، سشمال و وپترو بود. همچنین نماد معاملاتی خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فپنتا، کفرا، کبافق و فنورد قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر