09 ارديبهشت 1401 - 14:06

عراق از توافق با ایران برای تامین مجدد گاز خبر داد

وزیر برق عراق گفت که این کشور و ایران برای ازسرگیری صادرات گاز ایران و پرداخت بدهی‌های بغداد به تهران به توافق دست یافتند.
کد خبر : ۱۳۲۲۱۹
ایران عراق

به گزارش ایبِنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اعلام کرد: «عادل کریم» وزیر برق عراق گفت که این کشور و ایران برای ازسرگیری صادرات گاز ایران و پرداخت بدهی‌های بغداد به تهران به توافق دست یافتند.


عادل کریم گفت: در جریان سفر به تهران با طرف ایرانی برای واردات گاز به عراق در تابستان توافق شد و آنها متعهد شدند که نیروگاه‌ها و واحدهای تولید برق را تجهیز کنند.


وی افزود: بغداد برای واردات گاز به تهران بدهکار است و برای پرداخت این بدهی توافق شد. فکر می‌کنیم که در فصل تابستان و همچنین زمستان تجهیز به خوبی صورت گیرد.


وزیر برق عراق گفت: واردات گاز در جهان با کمبود مواجه است و به کالایی بسیار پرتقاضا تبدیل شده و دستیابی عراق به نیاز خود یک دستاورد است و پیش بینی می‌کنیم که تأمین برق برای شهروندان طی تابستان به خوبی صورت گیرد و از شهروندان می‌خواهیم به منظور تضمین توزیع خوب برق برای همه در مصرف صرفه جویی کنند.


کریم ادامه داد: میزان تولید انرژی در عراق خوب است اما مصرف بسیار بالاست و از سال ۲۰۰۳ تا امروز بیش از ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر