19 ارديبهشت 1401 - 14:02
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس منفی بسته شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۲۹۰۱  واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، به یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۴۱  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۰۷ واحدی به ۲۱ هزار و ۹۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۴۸۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۱۶۴  واحدی، به رقم ۳۷۷ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۲۱۰  واحدی، عدد ۴۲۶ هزار و ۸۰۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۷۳ واحدی به رقم ۲۶۵ هزار و ۱۲۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۹۲۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۷۸۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۸۷۶۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۴۰ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شبندر، شستا، شتران و فولاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی  شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبریز، مبین، جم و بفجر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۲ هزار و ۷۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غزر(صنعتی زر ماکارون) با ۱۱.۴۴  درصد رشد و پس از آن، نمادهای خچرخش، شپاکسا، شبریز و وسینا بود. همچنین نماد معاملاتی غپینو(پارس‌ مینو) با ۵.۵۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاما، وتوسم، شفارس و وساخت قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر