27 ارديبهشت 1401 - 21:31
در انتظار داده های اقتصادی و سرنخ‌های سیاست پولی؛

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت

سود اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری افزایش یافت در حالی که سرمایه گذاران منتظر مجموعه جدیدی از داده های اقتصادی و به دنبال سرنخ هایی در مسیر سیاست پولی بودند.
کد خبر : ۱۳۲۷۴۹
جروم

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه شنبه سود اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری افزایش یافت در حالی که سرمایه گذاران منتظر مجموعه جدیدی از داده های اقتصادی و به دنبال سرنخ هایی در مسیر سیاست پولی بودند. این افزایش، مدت کوتاهی پس از آن اتفاق افتاد که بن برنانکی، رئیس سابق فدرال رزرو، گفت که بانک مرکزی ایالات متحده در انتظار رسیدگی به مشکل تورمی که به بدترین بخش تاریخ مالی ایالات متحده از اوایل دهه ۱۹۸۰ تبدیل شده، اشتباه کرده است.


روز سه شنبه سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری افزایش یافت در حالی که سرمایه گذاران منتظر مجموعه جدیدی از داده های اقتصادی و سرنخ هایی در مسیر سیاست پولی بودند. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آخرین بار با ۴ واحد افزایش به ۲.۹۲۴۰ درصد رسید، در حالی که سود اوراق ۳۰ ساله خزانه داری با ۴ واحد افزایش به ۳.۱۳۱۷ درصد رسید. سود اوراق نسبت به قیمت ها معکوس حرکت می کند و ۱ نقطه پایه برابر با ۰.۰۱ درصد است. این امر اندکی پس از آن صورت گرفت که بن برنانکی، رئیس سابق فدرال رزرو، گفت که بانک مرکزی ایالات متحده در انتظار رسیدگی به مشکل تورمی که به بدترین بخش در تاریخ مالی ایالات متحده از اوایل دهه ۱۹۸۰ تبدیل شده، اشتباه کرده است.


 برنانکی در مصاحبه‌ای گفت که می‌داند چرا بانک مرکزی به رهبری جروم پاول واکنش تورم خود را به تأخیر انداخته است، اما با نگاه به گذشته، این اشتباه است. برنانکی فدرال رزرو را که از بحران مالی که در سال ۲۰۰۸ آشفته شد، با اصرار بر گسترش بی سابقه سیاست پولی، هدایت کرد. روز سه‌شنبه احتمالاً فعالان بازار سخنرانی‌های فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت. مهم تر از همه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، قرار است در حدود ساعت ۱۰/۵ بعد از ظهر در جشنواره آینده همه چیز درباره وال استریت ژورنال، سخنرانی کند.


 جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، نیل کشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر و رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، همگی قرار است سخنانی جداگانه را بیان کنند. در بخش داده‌ها، خرده‌فروشی ماه آوریل که صبح منتشر می‌شود و ارقام تولید صنعتی و داده‌های استفاده از ظرفیت برای ماه آوریل اعلام می‌شود. موجودی های تجاری برای ماه مارس و نظرسنجی انجمن ملی سازندگان خانه برای ماه می هر دو کمی بعد در جلسه منتشر خواهند شد. روز سه شنبه وزارت خزانه داری آمریکا ۳۴ میلیارد دلار اسکناس ۵۲ هفته ای را به حراج خواهد گذاشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر