30 ارديبهشت 1401 - 18:13
گزارش هفتگی ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند مثبت بورس برای پنجمین هفته متوالی

فعالان بازار سهام در هفته ای که گذشت، شاهد ثبت بازدهی مثبت شاخص کل بورس بودند. روندی که برای پنجمین هفته متوالی تکرار شده است.
کد خبر : ۱۳۲۸۱۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در هفته پایانی از دومین ماه سال، نماگر کل بورس همچون چهار هفته قبل تر، با روند رو به رشد همراه بود و بیش از ۳۰ هزار واحد تقویت شد. با این افزایش، بازدهی نماگر کل بورس در روزهای پایانی اردیبهشت، به مثبت ۱.۹۵ درصد رسید.


تغییرات شاخص کل بورس در هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱


بررسی ها نشان می دهد در اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۹۶۱ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، به یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۰۳ هزار و ۵۶۴ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بازار بورس تهران ۵ هزار و ۴۳۱ واحد کاهش یافت و به عدد یک میلیون ۵۷۲ هزار واحد رسید. در این روز، سهامداران و معامله گران بازار سهام، ۱۲ میلیارد و ۴۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی بهادار را به ارزش ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان در بیش از ۸۱۱ هزار بار رد و بدل شدن خرید و فروش کردند.


در سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۸۲۰ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، به یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، وامید، ومعادن و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. 


در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۲۲۵ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد، به یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. 


در پنجمین و آخرین روز هفته (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس پس از چند روز روند مثبت، با افت مواجه شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱۰۴۶ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، به یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۷۷ واحد رسید. 

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر