07 خرداد 1401 - 09:36
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایبِنا:

حذف ارز ۴۲۰۰ خدمت به کشور است/ فواید اصلاح نظام یارانه در زندگی مردم ملموس شود

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت باید برنظارت خود بیافزاید و مردم هم به او اعتماد داشته باشند تا بهینه‌سازی پرداخت یارانه‌ها به نتیجه برسد، در این صورت قطعا پایان خوشی به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۱۳۲۹۳۶
علی رضایی

علی رضایی، نماینده مردم کنگاور و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره مضرات ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: موافقان و مخالفان این طرح متفق القول براین اعتقادند که ارز ۴۲۰۰ تومانی با رانت و فساد همراه شده بود. تنها در یک قلم آن واردکننده کلانی به اندازه یارانه تمامی مردم ایران سود برده است، بنابراین بدون شک این کار رانت آور و فسادزا است، ولی کار دولت هم در این خصوص باید با نظارت همراه باشد. 


وی در ادامه اضافه کرد: مردم باید باور داشته باشند که آزادسازی نرخ ارز به سود آنها تمام خواهد شد، البته تاثیر بهینه‌سازی پرداخت یارانه ها بر سایر کالاها هم درست است. به این معنا دولت ۵ کالا را نام می‌برد که یارانه آنها آزاد شده، اما این امر بر قیمت سایر کالا وخدمات هم تاثیر داشته است. 


نماینده مردم کنگاور اظهار داشت: رهن خانه، قیمت ملک و آپارتمان چند برابر شده است و نظارتی هم براین مسئله صورت نمی گیرد. دولت عنوان می‌کند که فلان کالا در مقوله بهینه‌سازی پرداخت یارانه ها نمی گنجد، بنابراین گران نشده، اما قیمت تمام این کالاها افزایش یافته و این مسئله بر طبقات ضعیف فشار زیادی آورده و به شکل عذاب‌آوری شده است. 


این عضو کمیسیون اقتصاد در ادامه تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، دولت باید برنظارت بیافزاید و مردم هم به او اعتماد داشته باشند تا طرح به نتیجه برسد، در این صورت قطعا پایان خوشی به همراه خواهد داشت. البته بهتر آن است مردم در برخی از اقلام و کالاها دست به ذخیره نزنند تا تلقی قحطی پیش نیاید. چنانچه این موارد رعایت شود، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خدمت به کشور است. 


رضایی در این رابطه افزود: دولت در هر صورت باید بتواند مفید بودن انجام این کار را برای مردم محسوس کند، زمانی که مردم تاثیری در نتیجه آن در زندگی لمس نکنند برای همکاری بی انگیزه می‌شوند. مردم در حوزه انتخابیه مطرح کردند که ۴۰۰ هزار تومان یارانه گرفته‌اند که این مبلغ فقط برای یک حلب روغن است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر