06 خرداد 1401 - 16:37
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بخشی از یارانه ارز دولتی به جیب تولیدکننده خارجی می‌رفت

عبدالملکی گفت: بخشی از یارانه ارز دولتی هم به جیب تولید کننده خارجی به ویژه تولیده کننده دانه‌های روغنی می‌رفت به گونه‌ای که به ازای هر دلار،۲۰ هزار تومان به جیب تولید کننده خارجی می‌رفت و به هر تولید کننده خارجی ۲۰ هزار تومان به ازای هر دلار یارانه پرداخت می‌شد.
کد خبر : ۱۳۳۰۱۱
دلار یورو

به گزارش‌ ایبِنا به نقل از تسنیم، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ۹۰ درصد مردم مستحق دریافت یارانه هستند گفت: از ۷.۵ میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر بعد از ثبت نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


حجت الله عبدالملکی گفت: از هفت ونیم میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر آن‌ها بعد از ثبت نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


وی ادامه داد: دهک دهم هم به دلیل غیر شفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانوار مشمول یارانه نشدند که بسیاری از این افراد در سامانه حمایت درخواست بازنگری کردند و برای این افراد هم بصورت علی الحساب یارانه واریز شد، اما تا شفاف شدن اطلاعات اقتصادی آنان این مبلغ قابل برداشت نیست.


وزیر تعاون وکار ورفاه اجتماعی افزود: ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند وهر ایرانی که جزو ۹۰ درصد باشد قطعا حتی یک نفر هم حقش ضایع نخواهد شد وپول همه در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود هست.


وی تصریح کرد: اگرفردی درماه‌های خرداد، تیر و یا مرداد مشخص شودکه مستحقق دریافت یارانه است، پول ماه‌های قبل هم برای این فرد واریز خواهد شد.


***یارانه آرد در سفره کشورهای خارجی
به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از یارانه آرد ایران از طریق قاچاق و صادرات رسمی بر سر سفره خارجی‌ها می‌رفت.


حجت الله عبدالملکی افزود: در بخش صادرات، ماکارونی با آرد یارانه‌ای مردم ایران، ۴هزار و۸۰۰ میلیارد تومان می‌گرفت تا خارجی‌ها ماکارونی ارزان تری بخورند.


وی مردمی سازی یارانه‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد وگفت: ارز چهار و۲۰۰ تومانی هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌کرد. همچنین بخش عمده ارز دولتی چهار و۲۰۰ تومانی به جیب دلالان و واردکنندگان بی انصاف می‌رسید. به عبارتی حق ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی مردم به جیب عده‌ای دلال، وارد کننده، قاچاقچی، مصرف کننده و تولیدکنندگان خارجی می‌رفت.


عبدالملکی افزود: بخشی از یارانه ارز دولتی هم به جیب تولید کننده خارجی به ویژه تولیده کننده دانه‌های روغنی می‌رفت به گونه‌ای که به ازای هر دلار،۲۰ هزار تومان به جیب تولید کننده خارجی می‌رفت و به هر تولید کننده خارجی ۲۰ هزار تومان به ازای هر دلار یارانه پرداخت می‌شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر