07 خرداد 1401 - 13:12
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۱۱۱ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، به یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹۰ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۹۷  واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۳۰۳۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (شنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۷۱۶ واحدی، به رقم ۳۷۹ هزار و ۸۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۴۲۵۲ واحدی، عدد ۴۳۲ هزار و ۵۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۲۲ واحدی به رقم ۲۶۶ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۱۲۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۷ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۰۸۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۱۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۳۵۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۷۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، خودرو، رمپنا فارس و کچاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، پارس، شپدیس و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۹۷ هزار و ۸۲ نوبت معامله و به ارزش ۵۷  هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد شپاکسا(پاکسان) با ۵.۷۱۹ درصد افت و پس از آن، نمادهای خگستر، پتایر، خزر و دجابر بود. همچنین نماد معاملاتی بموتو (موتوژن ) با ۹.۵۴درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فمراد، کساوه، وپترو، ولملت و کساپا قرار گرفتند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر