قیمت نفت افزایش یافت

با ممنوعیت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و پایان قرنطینه شانگهای، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۳۳۱۸۹
نفت

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه پس از موافقت رهبران اتحادیه اروپا با ممنوعیت جزئی و مرحله‌ای نفت روسیه و در حالی که چین به قرنطینه کووید-۱۹ خود در شانگهای پایان داد، قیمت نفت اندکی افزایش یافت. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست با ۲۸ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش در ساعت ۷:۰۸ صبح به وقت تهران، به ۱۱۵.۸۸ دلار در هر بشکه رسید. روز سه شنبه این قرارداد ۱.۷ درصد کاهش داشت.


قرارداد یک ماهه با تحویل در جولای روز سه شنبه با۱ درصد افزایش به ۱۲۲.۸۴ دلار در هر بشکه بود. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴.۹۷ دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در ماه می افزایش قیمت داشتند و ششمین ماه متوالی افزایش قیمت ها را رقم زدند.


رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق کردند که تا پایان سال جاری ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه را کاهش دهند، که سخت‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو از زمان حمله به اوکراین در سه ماه پیش،به شمار می رود. پس از تصویب کامل، تحریم‌ها بر نفت خام طی شش ماه و بر محصولات پالایش شده طی هشت ماه اعمال خواهند شد. این تحریم نفت، خط لوله روسیه را به عنوان امتیازی به مجارستان و دو کشور دیگر در بخش خشکی اروپای مرکزی معاف می کند.


در چین، قرنطینه سخت کووید-۱۹ شانگهای پس از دو ماه، امروز پایان یافت و انتظارات تقاضای بیشتر سوخت از سوی این کشور را برانگیخت. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی از تولیدکنندگان در حال بررسی ایده تعلیق مشارکت روسیه در توافق تولید اوپک پلاس بودند، وجود داشتند، در حالی که انتظار داشتند چنین اقدامی باعث افزایش عرضه شود. به گفته یک تحلیل گر ارشد بازار: ممکن است بازگشایی کامل شانگهای از محدودیت‌های COVID-۱۹ حاشیه سازی کند، اما معافیت احتمالی روسیه توسط اوپک از توافق تولید، مساله بزرگ‌تری است.


 وال استریت ژورنال به نقل از نمایندگان اوپک گزارش داد در حالی که هیچ فشار رسمی برکشورهای اوپک برای پمپاژ نفت بیشتر برای جبران کمبود احتمالی روسیه وجود نداشت، برخی از اعضای خلیج فارس برای افزایش تولید در چند ماه آینده برنامه ریزی را آغاز کرده بودند.در گزارشی گفته می شود: پیش‌بینی عرضه بیشتر به بازار، حتی پس از قطع روسیه، می‌تواند بخشی از این فروش را افزایش دهد در حالی که نفت پس از تحریم اتحادیه اروپا از جهش خود دست کشید.


بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز سه شنبه، تولید نفت خام آمریکا در ماه مارس بیش از ۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه نوامبر تاکنون رسید. انتظار می رفت که اطلاعات دولت ایالات متحده در مورد ذخایر در روز پنجشنبه منتشر شود. تحلیل گران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یابد، در حالی که کاهش در ذخایر بنزین و محصولات تقطیری مشاهده شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها