13 خرداد 1401 - 10:22

هم‌افزایی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» در دیدار با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تحقق حداکثری توسعه فعالیت‌های قرض‌الحسنه منوط به مشارکت همه نهادها است.
کد خبر : ۱۳۳۲۲۷
منطقه ویژه پارس

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در دیدار با «سخاوت اسدی» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن اشاره به تأکیدات دولت جدید بر توسعه فعالیت‌های قرض‌الحسنه، تحقق حداکثری این مهم را منوط به مشارکت همه نهادها دانست.


کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، کارت زندگی مردم می‌شود


در این دیدار دکتر شمسی‌نژاد ضمن اشاره به تأکیدهای ویژه رئیس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی بر توسعه بانکداری قرض‌الحسنه و همچنین افزایش سقف وام قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کارت معیشت و زندگی مردم باشد.


وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پی سود نیست؛ بلکه سود بانک در خدمت‌رسانی به آحاد جامعه است. در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تلاش ما بهبود وضعیت معیشتی اقشار کمتر برخوردار جامعه بوده و سعی خواهیم کرد با بازنگری در قراردادهای فی ما بین در هیأت مدیره بانک، هر اندازه که امکان داشته باشد، در این مسیر حرکت کنیم.


۲ بانک قرض‌الحسنه ۳۵ درصد وام‌های قرض‌الحسنه کشور را می‌پردازند


دکتر «روح‌الله قاسمیان» رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک در ادامه گفت: ۲ بانک قرض‌الحسنه تنها ۱۳ درصد از کل منابع قرض‌الحسنه کشور را دارند، در حالی که ۳۵ درصد از وام‌های قرض‌الحسنه کشور را پرداخت کرده‌اند. این نتیجه را با هیچ منطقی نمی‌توان تحلیل کرد، مگر برکت الهی عقد قرض‌الحسنه.


وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همایش بانکداری قرض‌الحسنه در حوزه پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها برگزار شود تا هم نهادهای صنعتی با خدمات قرض‌الحسنه بیشتر آشنا شوند و هم نیازهای آن‌ها به‌صورت جمعی دریافت و برای آن برنامه‌ریزی شود.


همکاری حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بی‌سابقه بوده است


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حمایت‌های بانک از سازمان در پرداخت وام حمایتی فرد حقیقی به مجموعه ۴۰۰۰ نفری کارکنان، از همکاران خود خواست تا در راستای توسعه همکاری با بانک، حساب‌های مشترک پیمانکاری و سایر مشارکت‌ها را تا حد امکان به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل کنند.


اسدی افزود: هر اندازه بانک امکان توسعه را در منطقه داشته باشد، سازمان نیز به مقدار بضاعت خود آمادگی همکاری و کمک را خواهد داشت.


وی گفت: همکاری حمایتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در امور مددکاری مانند تأمین هزینه‌های درمان، جبران خسارات حریق، جهیزیه و... بی‌سابقه بوده است. با توجه به رویکردی که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وجود دارد، برنامه داریم هر اندازه که مقدور باشد خصوصاً در حوزه حساب‌های مشترک پیمانکاران، همکاری خود را با این بانک توسعه دهیم.


اسدی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم ما، کارکنان و به‌ویژه کارکنان شرکت‌های پیمانکار است که حقوق دریافتی آن‌ها خیلی بالا نیست. بنا داریم تعامل با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشتر شود و در همین راستا وام اضطراری همکاران رسمی سازمان از طریق این بانک پرداخت می‌شود.


سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از سازمان‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران است که به نمایندگی از این شرکت وظیفه اداره و راهبری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را بر عهده دارد و در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده‌ است.


از سوابق همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سازمان منطقه ویژه می‌توان به پرداخت ۲۲۰ فقره وام اعتبار در حساب جاری حقوق و بن‌کارت و ۶۵۰ فقره وام حمایتی به ارزش تجمیعی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان به کارکنان سازمان اشاره کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر