17 خرداد 1401 - 14:03

فروشندگان ارز به دنبال خریدار، بازار خالی از خریدار

پس از تعطیلات نیمه خردادماه، ثبات و آرامش در بازار ارز حاکم شده به‌طوری‌که طی امروز و دیروز بیشتر فروشندگان ارز در بازار حضور داشتند و مراجعه دارندگان ارز به صرافی‌ها برای فروش افزایش داشته و بازار خالی از خریدار است.
کد خبر : ۱۳۳۲۹۵
ارز

به گزارش ایبِنا، بازار ارز هفته گذشته دچار تلاطم شده و قیمت دلار و سایر ارزها در بازار نقدی یا همان غیررسمی با افزایش همراه شد این در حالی بود که تقاضا برای ارز به دلیل شرایط روانی بود؛ البته متقاضیان واقعی ارز می‌توانستند ارز موردنیاز خود را از بازار نیمایی، صرافی‌های بانکی، بازار متشکل ارزی تهیه کنند.


برخی کانال‌ها در فضای مجازی بر طبل افزایش قیمت ارز می‌کوبیدند و مردم را برای خرید دلار تهییج می‌کردند تا اینکه شورای‌عالی هماهنگی سران قوا در جلسه روز چهارشنبه گذشته خود، اختیارات جدید و ویژه‌ای برای مدیریت بازار ارز به بانک مرکزی داد.


بانک مرکزی با اختیارات ویژه‌ای که داشت، مداخله در بازار ارز را برای ایجاد ثبات آغاز کرد به‌طوری‌که بعد از تعطیلات نیمه خردادماه، تلاطم‌های اندک بازار هم فروکش کرد و خبری از تقاضا برای خرید دلار با عنوان سرمایه‌گذاری نیست.


بانک مرکزی همچنین در آخرین اقدام خود برای کنترل و مداخله در بازار ارز، زمان معاملات بازار متشکل ارز را افزایش داد به‌نحوی‌که از ۱۶ تا ۱۹ خردادماه زمان معاملات تا ساعت ۱۸ افزایش داد.


مشاهدات از بازار ارز نشان می‌دهد این بازار در آرامش به سر می‌برد و تقاضایی برای خرید ارز وجود ندارد، به‌طوری‌که با افزایش زمان معاملات در بازار متشکل، از روز گذشته ثبات قیمت در بازار ارز را شاهد هستیم، این در حالی است که بیشتر حاضران در بازار به دنبال فروش دلارها و دیگر ارزهای خود هستند و خریدار برای ارز بسیار کم است.


قیمت انواع ارز امروز نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است و با ثبات قیمتی و حتی کاهش مواجه هستیم. بر این اساس در نخستین ساعات شروع دادوستدها در میدان فردوسی تهران آرامش در بازار حاکم بوده و خریداران و فروشندگان در کمال آرامش خریدوفروش می‌کنند، البته بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، بیشتر افراد به دلیل ترس از کاهش قیمت دلار، فروشنده ارز بودند نه خریدار.


بر اساس این گزارش نرخ دلار امروز در بازار نیما ۲۴ هزار و ۶۱۹ تومان، در صرافی‌های بانکی ۲۶ هزار و ۵۳۲ تومان و بازار سنا ۲۶ هزار و ۱۶۰ تومان قیمت خورد که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشت.


نرخ یورو در بازار سنایی ۲۷ هزار و ۹۸۳ تومان، بازار نیما، ۲۶ هزار و ۳۳۵ تومان و در صرافی‌های بانکی ۲۸ هزار و ۶۴۴ تومان دادوستد می‌شود.



منبع: ایرنا


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر