دادگاه یونان حکم توقیف محموله نفت ایران را لغو کرد

سه منبع آگاه گفتند روز چهارشنبه، دادگاه یونان حکم قبلی خود را که به ایالات متحده اجازه مصادره بخشی از محموله نفت ایران در نفتکش ایران در سواحل یونان را می‌داد، لغو کرد.
کد خبر : ۱۳۳۳۵۶
نفتکش

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از رویترز، سه منبع آگاه گفتند روز چهارشنبه، دادگاه یونان حکم قبلی خود را که به ایالات متحده اجازه مصادره بخشی از محموله نفت ایران در نفتکش ایران در سواحل یونان را می داد، لغو کرد. این واقعه به واکنش خشمگینانه ایران منجر شده بود و نیروهای ایرانی ماه گذشته دو نفتکش یونانی را در خلیج فارس توقیف کردند، بعد از اینکه تهران هشدار داد که آتن را مجازات خواهد کرد.


یک منبع حقوقی گفت که ایران درخواست تجدیدنظر از تصمیم اولیه دادگاه نیز کرده است. این منبع گفت: لغو این حکم مورد قبول دادگاه قرار گرفت. هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده یا یونان به این حکم که در دادگاه استیناف منطقه چالکیس صادر شد، اعتراض خواهند کرد. نتیجه این درخواست هنوز علنی نشده است.


مقام‌های یونان در ماه آوریل کشتی لانا/ پگاس سابق با پرچم ایران، را با ۱۹ خدمه روسی در نزدیکی ساحل جزیره جنوبی اویا به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف کردند. این کشتی به دلیل مشکلات مالکیت آن به زودی آزاد شد. ایالات متحده در ماه می، پس از حکم اولیه دادگاه یونان،  بخشی از محموله نفتی ایران را که در کشتی نگهداری می شد مصادره و به کشتی دیگری منتقل کرد. در یک پرونده جداگانه، مقام‌های یونانی بعداً لانا را با حکم دادگاه موقت به دلیل بدهی‌های ادعا شده توسط یک شرکت کشتیرانی دیگر، دوباره گرفتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر