بایدن هشدار داد:

ممکن است تورم آمریکا مدتی ادامه یابد

رئیس جمهور جو بایدن هشدار داد که تورم ایالات متحده ممکن است برای مدتی ادامه یابد، داده‌های روز جمعه نشان داد که فشارهای سیاسی بر قیمت‌ها به طور غیرمنتظره‌ای در هفته‌های اخیر شتاب گرفته است.
کد خبر : ۱۳۳۴۳۶
بایدن

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، بایدن در مراسم جمع آوری کمک های مالی حزب دموکرات در بورلی هیلز گفت: ما برای مدتی با تورم موجود در آمریکا زندگی خواهیم کرد. اظهارنظرهای محتاطانه وی در حالی بیان شد که دولت در آستانه انتخابات میان دوره ای ۸ نوامبر، با فشار زیادی مواجه است. دولت و بسیاری از اقتصاددانان حرفه‌ای در ابتدا فکر می‌کردند که فشارهای تورمی گذرا خواهد بود و با ادامه بهبودی پس از همه‌گیری کاهش می‌یابد. اما فشارهای قیمتی به کالاها و خدمات در سطح جهانی گسترش یافته در حالی که حمله روسیه به اوکراین، عرضه نفت و مواد غذایی به بازارهای جهانی را مختل کرده است.


داده‌های وزارت کار نشان می‌دهد که تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده در ۱۲ ماه منتهی به ماه می به ۸.۶ درصد و به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است، در حالی که قیمت بنزین رکورد بالایی را ثبت کرده و هزینه مواد غذایی افزایش یافته است. افزایش هزینه ها به دردسر سیاسی برای دولت بایدن تبدیل شده است در حالی که اقدامات متعددی را برای کاهش قیمت ها انجام داده است اما گفته است که عمده مسئولیت کنترل تورم بر عهده فدرال رزرو است. بایدن روز جمعه از بندر لس آنجلس بازدید کرد، جایی که صنعت نفت ایالات متحده را به سرمایه گذاری برای افزایش سود در شرایط کمبود عرضه متهم کرد.

برچسب ها: تورم آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر