22 خرداد 1401 - 14:28

مدیرعامل بانک دی:

مدیرعامل بانک دی گفت: بانک دی این نوید را به سهامداران می دهد که مسیر درستی انتخاب شده و انشاالله نماد به زودی باز خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۳۴۴۲
علیرضا قیطاسی

به گزارش ایبِنا، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی با هدف تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۹ امروز،۲۲ خرداد ماه برگزار شد که در حاشیه آن علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا به پرسش هایی در این زمینه پاسخ داد که در زیر به آن اشاره شده است.


 امروز مجمع بانک دی برگزار شد. این برگزاری و فضای عمومی آن را چگونه ارزیابی می کنید؟


مجمع بانک دی مربوط به اسفند سال ۹۹ است که برگزارنشده بود. امروز با توجه به حمایت هایی از طرف بانک مرکزی، سازمان بورس و فرابورس نهایتا این نشست با سهامداران به خوبی برگزار شد و در جریان آن گزارش حسابرس وبازرس قانونی هم به قرائت درآمد. انشاالله این مجمع امیدواری زیادی بین سهامداران و جامعه هدف بانک دی ایجاد کند. 


چند ماهی از حضور شما در بانک بیشتر نمی گذرد.فکر می کنید چه کرده اید و چه خواهید کرد که ذی نفعان بانک را بیشتر امیدوارسازید؟ 


عملکرد چند ماهه را در مجمع ارائه داده ایم که نتیجه تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی، اعضای هیئت مدیره و مدیران مسئول آن بود و همین امر منجر به برگزاری این مجمع شد. به طور کلی باید گفت که اقدامات خوبی صورت گرفته است و به عنوان نمونه می توان به فعال شدن آموزش کارکنان در بدو ورود برای افزایش آگاهی آنان و استفاده از مدرسان خوب شبکه بانکی در این رابطه اشاره کرد. همچنین دوره هایی در جهت ارائه خدمت به جامعه ذینفعان نیز برگزار شد تا همکاران بتوانند نهایت احترام و تکریم را داشته باشند. در بحث آسان سازی تسهیلات مخصوصا تسهیلات خرد هم که سیاست دولت و تاکید بانک مرکزی و مسئولان آن است، دستورعمل صادرشد و بانک دی به عنوان یک بانک پیشرو بین بانک های خصوصی دراین زمینه قدم های مثبتی را برداشته است. 


 فضای سهامداران بانک خوب نیست. در مجامع گذشته هم خوب نبوده و حاشیه هایی را داشته است. برای افزایش ارزش سهامداران و رضایت آنها چه برنامه ای دارید؟ 


بانک دی بیش از یک میلیون سهامداردارد و با دیگر بانک ها ازتفاوت هایی برخوردار است. علاوه براین مسئله بیش از ۷۰ درصد از سهامداران بانک دی عزیزان ایثارگر و خانواده های محترم شهدا هستند که انتظارات و توقعاتی دارند که گرچه به حق است، اما ممکن است به سرانجام نرسد. ولی زمانی که مجمع بانکی برگزار می شود، این نوید را به سهامداران می دهد که مسیر درستی انتخاب شده و انشاالله نماد به زودی باز خواهد شد.


برای خانواده شهدا و جانبازان هم با توجه به اینکه غالب سهامداران هستند، فکری دارید؟ 


بانک دی از آنجا که وابسته به عزیزان ایثارگر، خانواده محترم شهدا است، بسته های تسهیلاتی فراهم و ابلاغ کرد که البته پیش این هم وجود داشت ولی در سال جدید سهمیه ای به بنیاد شهید اعلام شد و براساس آن این بسته سیاست اعتباری مورد توجه قرار گرفت. به این معنا، سیاست اعتباری از ابتدا خرداد ماه برای معرفی شده های بنیاد شهید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با گواهی کسر از قسط بدون ضامن به تمام شبکه ها اعلام و با معرفی انجام خواهد شد.


در بخش دیگر بنیاد شهید و ایثارگران صندوقی دارد که تحت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است. متقاضیان برای کارگاه و طرح های خود با معرفی از طرف صندوق و تفاهم نامه ای که وجود دارد، به بانک معرفی می شوند و کار آنها سروسامان پیدا می کند. کارهای خوبی هم در همین ارتباط تا به امروز به سرانجام رسیده است. 


نماد بانک بسته است و نارضایتی بسیاری را فراهم کرده، مشکل کدال و نماد بانک چه تاریخی رفع خواهد شد؟


بیش از ۹ ماه است که نماد بانک بسته است و شاید سوال قبلی هم به حاشیه های مربوط به همین مسئله ارتباط داشت. نماد بسته است، سهامداران عزیز، به هر حال با نقدینگی خود درگیر این سهام شده اند، اما متاسفانه امکان خرید و فروش آن میسر نبود، بنابراین نارضایتی هایی به وجود آمده است. وقتی مجمع برگزار می شود، در ادامه گزارش یا صورت های مالی شش ماه ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد و پس از آن به زودی شاهد باز شدن نماد خواهیم بود و انتظارعزیزان سهامدار برآورده می شود. 


 ساعات کار بانک ها هم به خطر محدودیت های برق تغییر کرده است. چه برنامه ای دارید که کوتاه شدن زمان فعالیت بانک صدمه ای به خدمات مردم نزند؟ 


بانک دی در چهارچوب وظایفی که از طرف کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی دارد وقتی از طرف دولت مصوبه ای ابلاغ می شود برای تغییر ساعت کار، در جهت آن دستورعمل صادر می کند. بنابراین از روز شنبه ۲۱ خرداد ماه ساعت حضور کارکنان بانک دی از ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ بعداز ظهرخواهد بود. ساعت ارائه سرویس هم از ۷ صبح تا ۱۳:۱۵ است. 


درجهت ارائه خدمت قطعا تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا هیچگونه کوتاهی صورت نگیرد ولی خدمات غیرحضوری هم وجود دارد. به این معنا؛ تمامی مشتریان و مردم عزیز که با بانک دی سروکار دارند، می توانند از طریق خدمات غیرحضوری و دستگاه های ITM امور بانکی خود را انجام دهند.        
 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر