23 خرداد 1401 - 12:45

استقبال و حمایت استاندار لرستان از ایجاد و توسعه باجه‌های بانکی روستایی پست بانک ایران

استاندار لرستان در دیدار با مدیر عامل پست بانک ایران از اقدامات پست بانک ایران برای ایجاد و توسعه باجه های بانکی روستایی این بانک استقبال و برحمایت مجموعه استانداری استان از آن تاکید کرد.
کد خبر : ۱۳۳۴۵۳
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، در این دیدار فرهاد زیویار استاندار لرستان ضمن تشریح وضعیت اقلیمی و ظرفیتهای استان گفت: استان لرستان با توجه به داشتن اقلیمی چهار فصل از ظرفیتهای خوبی برخوردار بوده که متاسفانه مغفول مانده است و موجب قیاس استان با استانهایی که دارای تراز پایین تری دارند، شود.

زیویار در ادامه به توانایی های استان در زمینه های شیلات ، کشاورزی ، دامپروری دام سبک و سنگین و رتبه های کشوری اشاره کرد و ضمن استقبال از ایجاد باجه های بانکی در مناطق روستای قول همکاری و مساعدت لازم را در راستای ایجاد باجه های بانکی و انتقال حساب دهیاری‌ها را داد.

در این دیدار دکتر بهزاد شیری گفت: پست بانک ایران به عنوان یکی از بانکهای عامل در قانون اشتغال پایدار  و یکی از سه  بانک عامل در پرداخت تسهیلات تکلیفی با نرخ های ۴و۶ درصد در طرح های  کوچک مقیاس و مناطق روستایی بوده و با اعتبار برابر با سایر بانکها  اجرای طرح های بسیار بیشتری نسبت به سایر بانکها بوده و این خدمات را در راستای یکی از اهداف دولت سیزدهم که بحث عدالت محوری در حوزه های روستایی است، به منصه ظهور می‌رساند.

دکتر شیری افزود: در استانها میزان تسهیلات با توجه به درصدی از منابع جذب شده در آن استانها و دستورالعملهای بانکی پرداخت می گردد که در خصوص استان لرستان امکان پرداخت تسهیلات را افزایش می دهیم.

مدیر عامل بانک به نقش پست بانک در راستای ارائه خدمات بانکی از طریق ایجاد باجه های بانکی روستایی و نقش اشتغال آفرینی پست بانک پرداخت و گفت: پست بانک با ایجاد باجه های بانکی در روستاها خدمات نوین بانکی را به صورت برخط در اختیار اهالی روستاها قرار داده و  در قبال ارائه این خدمات هم بانک و هم شخص مسئول باجه بانکی از منافع حاصله بهره مند و نهایتاً موجب ایجاد اشتغال در این مناطق شده است.

وی همچنین آمادگی پست بانک را در خصوص ایجاد باجه های بانکی روستایی با هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری و مدیران حوزه روستایی استانداری , با وجود محدودیت‌هایی که بانک مرکزی برای پست بانک اعمال نموده، اعلام کرد.

شیری در پایان گفت: حساب دهیاریها به پست بانک ایران انتقال یافته و در قبال آن نیز پست بانک خدمات بانکی و اعتباری به نهاد دهیاری‌ها ارائه نموده و لیکن به دلایلی این انتقال در استان لرستان اتفاق نیفتاده و از استاندار استان درخواست نمود، دستورلازم را در این خصوص صادر نماید.

فردین امیری مدیریت شعب استان لرستان در ابتدای جلسه ضمن تشریح خدمات و فعالیتهای پست بانک استان در حوزه های خدمات بانکی ، اعتباری و بانکداری الکترونیک؛ اقدامات این مدیریت را طی سنوات گذشته در راستای انتقال حساب دهیاری ها به پست بانک و مشکلات پیش‌روی را ارائه و از استاندار درخواست پیگیری لازم را نمود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر