23 خرداد 1401 - 14:14
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت شاخص کل بورس تحت تاثیر سیاست جدید ارزی

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۹۰۵۹ واحدی معادل ۲.۵۵ درصد، به یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۱۵ واحدی به ۲۱ هزار و ۴۲۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۳۴۷۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (دوشنبه ۲۳  خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۵۱۸ واحدی، به رقم ۳۸۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۷۷۳۸ واحدی، عدد ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۴۵ واحدی به رقم ۲۶۳ هزار و ۱۴۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۵۲۰۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۱۱۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۷۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۰۷۵۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۳۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، فولاد، فملی، پارس و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی البرز، همراه، حفارس و خپویش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۹۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۶۵ هزار و ۸۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۷ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فخوز(فولاد خوزستان) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سپاها، شفارس، سخوز و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی حپترو(حمل و نقل پتروشیمی) با ۴.۵۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ثاباد، حفارس، خپویش و کگاز قرار گرفتند.



سبزپوشی بورس تحت تاثیر سیاست جدید ارزی



روند مثبت بورس در معاملات امروز در حالی به ثبت رسید که به گفته بسیاری از کارشناسان بازار سهام، رشد شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا برای خرید سهام شرکت های صادرات محور شکل گرفته است. اتفاقی که پس از تصمیم جدید بانک مرکزی برای اجازه خرید ارز به صورت اسکناس توسط صرافی ها از صادرکنندگان رقم خورده است؛ به بیان دیگر صادرکنندگانی که پیش از این به دلیل محدودیت های عرضه اسکناس به صرافی ها، ترجیح می دادند از عرضه اسکناس های خود در فاصله زمانی کوتاه خودداری کنند، حال این امکان فراهم شده است تا در اسرع وقت و با قیمت توافقی ارزهای صادراتی خود را به صرافی های مجاز به فروش برساند و تامین نقدینگی برای تولید و صادرات را فراهم کنند. رویکردی مثبت که به تقویت جایگاه شرکت های صادرات محور در بازار سرمایه منجر خواهد شد.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر