اقتصاد ایالات متحده در معرض فروپاشی؛ باور فعلی اکثر مردم آمریکا

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از نیمی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که ایالات متحده وارد رکود شده است.
کد خبر : ۱۳۳۶۸۹
اقتصاد آمریکا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از نیوزویک، نظرسنجی های جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی ها فکر می کنند که ایالات متحده در حال حاضر وارد رکود شده است. آخرین شاخص خوش بینی اقتصادی IBD/TIPP که در روز جمعه منتشر شد نشان داد که ۵۳ درصد از آمریکایی ها فکر می کنند این اقتصاد وارد رکود شده و ۲۵ درصد می گویند که مطمئن نیستند. تنها ۲۰ درصد بر این باورند که کشور در رکود نیست. حتی با وجود عدم قطعیت، نگرانی ها در ماه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. در ماه می، کمتر از نیمی از آمریکایی ها حدود ۴۸ درصد، گفتند که اقتصاد در حال رکود است و ۲۳ درصد گفتند که ایالات متحده در رکود نیست.


ترس از رکود در هفته های اخیر افزایش یافته است، به طوری که تورم در هفته گذشته به بالاترین مقدار در ۴۰ سال گذشته رسید و شاخص داوجونز در بورس برای اولین بار در روز پنجشنبه، در طول یک سال و نیم به زیر ۳۰ هزار رسید. این هفته، ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ بازار سهام نزولی داشت و اولین بازار نزولی دوران ریاست جمهوری جو بایدن بود. اصطلاح بازار نزولی زمانی استفاده می شود که بازار سهام برای مدت طولانی حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد که نشان دهنده رکود اقتصادی است.


نظرسنجی جدید  نشان داد که اکثر آمریکایی ها فکر نمی کنند اقتصاد به زودی بهبود یابد. مردم آمریکا نگران توانایی بایدن در مدیریت اقتصاد هستند. حتی دموکرات‌ها هم به بایدن اعتماد ندارند و تنها ۴۵ درصد به رئیس‌جمهور نمره خوبی می‌دهند، در حالی که سال گذشته ۸۰ درصد دموکرات‌ها فکر می‌کردند که او در مدیریت اقتصاد خوب عمل می‌کند. این نظرسنجی نشان داد که بیش از هشت نفر از هر ۱۰ جمهوری خواه و تقریباً ۶ نفر از هر ۱۰ فرد مستقل به بایدن نمره ضعیفی در اقتصاد دادند. این نتایج می تواند برای دموکرات ها دردسر درست کند، آنها امیدوارند در ماه نوامبر، زمانی که جمهوری خواهان قصد دارند مجلس را پس بگیرند، تا آنجا که می توانند کرسی های کنگره را حفظ کنند.


نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که تورم و افزایش قیمت‌ها دغدغه اصلی اکثر آمریکایی‌ها است، به طوری که بیش از هشت نفر از هر ۱۰ نفر می‌گویند که اقتصاد، مسئله کلیدی در تعیین نحوه رأی دادن آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای خواهد بود و اگر وضعیت اقتصاد پس از انتخابات میان دوره ای نامطمئن باقی بماند، ممکن است پیروزی مجدد در انتخابات برای بایدن حتی دشوارتر از حالا باشد. براندون روتینهاوس، استاد علوم سیاسی در دانشگاه هیوستون، به نیوزویک گفت: اگر تورم تا سال ۲۰۲۴ اندکی بهتر نشود، دموکرات‌ها مجبور خواهند شد در مقابل رأی‌دهندگانی که از نظر مالی تحت فشار هستند قرار بگیرند که اصلا موقعیت خوبی برای حزب فعلی به شمار نمی رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر