سقوط آزاد ین ژاپن پس از ۲۴ سال

روز دوشنبه ین ژاپن پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن روند انقباضی این بانک را کاهش داد، در فشار باقی ماند و ارزش آن تا پایین‌ترین حد در ۲۴ سال گذشته افت کرد.
کد خبر : ۱۳۳۷۳۰
بانک مرکزی ژاپن

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از اینوستینگ، روز دوشنبه ین ژاپن پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه روند انقباض گسترده این بانک را کاهش داد، در فشار باقی ماند و ارزش آن تا پایین ترین حد در ۲۴ سال گذشته افت کرد. در آخر هفته با وجود شکست امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در دور دوم انتخابات پارلمانی، یورو ثابت بود.


دلار آمریکا پس از یک هفته پر نوسان و کاهش شدید در برابر همتایان اصلی، از بالاترین مقدار در دو دهه اخیر بود، ثابت شد. با این حال، سرمایه گذاران چشم انداز سیاست پولی ایالات متحده و خطر رکود اقتصادی پس از بیشترین افزایش نرخ فدرال رزرو از سال ۱۹۹۵ را ارزیابی می کنند. شاخص دلار در برابر ین، یورو و چهار همتای اصلی دیگر، در ۱۰۴.۷۰ ثابت بود و زیر ۱۰۵.۷۹ از روز چهارشنبه تثبیت شد، که از اواخر سال ۲۰۰۲ دیده نشده بود. دلار آمریکا با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۳۵.۲۵ ین رسید و به اوج روز چهارشنبه ۱۳۵.۶۰ بازگشت که بالاترین سطح از اکتبر ۱۹۹۸ بود.


 روز جمعه بانک مرکزی ژاپن موجی از انقباض ها شامل فدرال رزرو، بانک انگلستان و حتی شوک افزایش نیم امتیازی از سوی بانک ملی سوئیس، را مهار کرد، در حالی که در مقابل دلالان بازار اوراق قرضه، مقاومت کرد. در مقابل، فدرال رزرو در اواسط هفته با اعلام تعهد بی قید و شرط خود برای مبارزه با تورم، علی رغم افزایش خطر رکود، در گزارش سیاست پولی سالانه خود در روز جمعه به کنگره، ۷۵ واحد افزایش نرخ بهره را دنبال کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برابر سنا و مجلس نمایندگان شهادت می دهد.


 رودریگو کاتریل، استراتژیست ارشد ارز خارجی بانک ملی استرالیا نوشت: بازار برای تسلیم شدن بانک مرکزی ژاپن آماده می شد اما دقیقاً برعکس شد. علی رغم اینکه ماکرون رئیس جمهور فرانسه موفقیت در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه از دست داد، یورو با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱.۰۴۹۳۵ دلار رسید، شکست بزرگی که می تواند کشور را از نظر سیاسی فلج کند.


پوند با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱.۲۲۰۹ دلار رسید.


 دلار با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۰.۹۶۸۴۵ فرانک سوئیس رسید.


 دلار استرالیا با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۰.۶۹۳۴ دلار رسید.


بیت کوین، با ۳.۸۱ درصد کاهش به ۱۹۷۶۹.۵۲ دلار و پایین ترین سطح هفته گذشته ۱۷۵۹۲.۷۸ دلار بازگشت، میزانی که از اواخر سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها