01 تير 1401 - 16:57
رییس کل بانک مرکزی:

نوآوری در صنعت بانکداری با پروژه سندباکس تسهیل می‌شود

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به راه‌اندازی پروژه سندباکس بانک مرکزی، گفت: امیدواریم این محیط آزمون باعث تسهیل نوآوری در صنعت بانکداری کشور و حوزه‌های فناوری‌های جدید بانکی شود.
کد خبر : ۱۳۳۸۴۹
صالح آبادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی صالح آبادی در مراسم رونمایی از پروژه سندباکس بانک مرکزی، اظهار داشت: محیط بانکداری کشور مستعد توسعه و استفاده از نوآوری جدید است و ما نمی‌توانیم بانکداری را توسعه دهیم مگر اینکه چنین محیط‌هایی ایجاد و در این محیط‌ها آزمون شود تا در نهایت نوآوری‌های دوستان به عمل برسد.


وی افزود: امیدواریم این محیط آزمون باعث تسهیل نوآوری در صنعت بانکداری کشور و حوزه‌های فناوری‌های جدید بانکی شود.


صالح آبادی تاکید کرد: اطمینان داریم که در هر جایی که میدان به عزیزانی دادیم که صاحب دانش فنی هستند، با علم و آگاهی خودشان توانسته‌اند خالق فرصت‌های جدید در محیط اجرا و عمل باشند. نمود عینی این واقعیت مراسم امروز است، چراکه ما ۴۰ روز پیش میزبان فعالان فناوری های ملی در بانک مرکزی بودیم و امروز  پس از 40 روز، شاهد رونمایی از  محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی هستیم.


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امروز محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی با تولی‌گری شرکت ملی انفورماتیک اجرا می‌شود، گفت: این اقدامی برد برد برای حوزه فناوری بانک مرکزی و حوزه فین‌تک‌ها خواهد بود و زمانی که نتیجه کار در عمل پیاده‌سازی شود، صنعت بانکداری و کل مردم کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.


وی با تاکید بر اینکه امروز کسی نیست که مشتری نظام بانکی نباشد و چه شرکت و چه شخص حقیقی باشد حتما یا صنعت بانکداری کار دارد، گفت: اصلاح رابطه دولت با بانک‌ مرکزی و بانک‌ها، اصلاح رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی و اصلاح رابطه بانک‌ها با مردم را در دستورکار داریم و امیدواریم در هرکدام از این حوزه‌ها فناوری به ما کمک کند. وی خاطرنشان کرد :‌برای نمونه سوپ تک (Sup tech) و رگ تک (Reg tech) ناظر بر اصلاح رابطه میان بانک مرکزی و بانکهاست که می تواند تسریع گر اصلاحات در نظام بانکی باشد.


صالح آبادی تاکید کرد: نوآوری های زیادی انجام شده و باید در جهت تعامل مردم و مشتریان و بانک‌ها نوآوری هایی انجام شود تا در مجموع هم بتوانیم نظارت درست بر بانک‌ها انجام دهیم تا کارشان را در چارچوب انجام دهند و هم اینکه بانک‌ها و نهادهای پولی بتوانند خدمات خوب به مردم ارایه کنند.


رییس کل بانک مرکزی ضمن استقبال از نظرات و پیشنهادات فعالان این حوزه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد اخبار مطلوبی در این حوزه باشیم و ایده های نو از از محیط آزمون به محیط عمل وارد شود. 


وی تصریح کرد: به عنوان رگولاتور حوزه پولی و بانکی کشور وظیفه خودمان میدانیم که محیطی را فراهم کنیم تا نوآوری در کشور رشد و توسعه پیدا کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر